Saturday, December 31, 2011

MaLaM tAhUn BaRu...

asalammualaikum


pagi aku dah bermula dengan kesedihan eh sebenar nya jeles ngn adik2 tu ja..keluar bandar dengan panas terik ya allah rasa bebal gila la hari ni..barang yang aku nak plak takdak huhh sabar ja la..serius aku tak ingat pun ari ni dah 31/12/2011

untuk pertama kalinya aku sambut tahun baru sowng2 tanpa famly..kalau kat rumah aku tak kisah sangat bab2 ni lantak la apa pun kan..tapi bila aku kat sini semua benda aku bt tanpa fmly aku nak sedih..memang betul kan owng kata bila orng ada dekat ngn kita,sikit pun kita tak kisah dan tak rasa pun depa tu penting..tapi kalau dyorang jauh dari kita baru kita rasa yang dy tu penting sangat dalam hidup kita  hemmmm
first time aku rasa cam n..~tahun baru tanpa fmly~duk lam bilik ja errrr

suasana malam ni sayu gila dengan hujan nya haiiss alam pun macam tau ja perasaan aku sekarang.apa la depa buat kat rumah sekarang kan..ma abh owng syang ma abah gila2!!macam nak jerit ja kuat2  ma abah "owng syang ma abah sngat2" tapi depa tak dengar pun,harap2 depa ingat aku kat cini..boleh x aku nak nangis sekarang !_! emmmm

huh ok intan lex arrr xyah nak sedih2 sngat  kan  ish dah bnda kecik ja pun...gila ang nk nangis owng tngok la tak malu ka haiiisss macam budak2 aku ni dan nak masuk 19tahun la..xpayah la macam n ok!!!
(heeemmmmmm cuba untuk hiburkan hati n)

~mennti jam 12 tengah malam n~

TAK KISAH la apa pun aku ada kawan kat cini walaupun  ma N abah jauh d mata tapi tetap d hati.. :) 

~yeiiii happy new year~

selamat tinggal 2011 dan selamat datang 2012..semoga tahun baru ni bermula dengan hari2 yang gembira...jom lupa kan semua kisah2 sedih!!!open new book hahaha....~snyum selalu~
~si comel kembali hahah~

paipai  ^_^

sedihb!_!

asalammualaikum...

errr sedih sangat hari ni,tadi aku on9 ja adik aku dah chat aku,dy kte hari n brkumpl rmai2  bt makan2 errr xksah lakan nak bt sate ke  nak bt aym bkar ke lantak la..tapi saje je nak bagi aku sentap,dah la jauh mmg xbleh blik la kan..time aku tak de je ada je even dy orng time aku blik xnak plak buat...lagi stu ari dy g mne tah..ltak pic at fb aku tngok je,kuar xcte aku pun...emmmm nasib aku la duk cini jauh dari keluarga...

~arrrr xpuas hati ar cam n..rindu dyowng sangat~bila aku nak boleh buang perasaan n jauh2
"xpe intan kau datang cini nak belajar kan,jang sedih2"motvsi dri sndri..harap2 hari ada sesuatu yang bleh bt aku happy...ya try jgn fkir apa yang blaku kat umah....huaaaaaaaaaaaa benci arrrr cam n

dah ar nak kuar g bandar tenang kan fikiran....haisss walau pun bandar muadzam xde apa..pujuk la hati n sowang hemmm

paipai

Friday, December 30, 2011

blank

perasan tak perempuan akan timbul rasa suka ngn lelaki waktu dy sek menengah..time tu la nak bercouple,nak berkasih sayang..tapi lelaki yang tak,waktu sek dy cenderong kearas lain contoh nye dy lbih suka main2 mcam merempit,lepak ngn kawan2 dy haisss bg depa enjoy lagi pnting "ye ke" hampeh..

tapi bila perempuan2 dah hbis seklah...depa dah tak fikir dah pasai  cintan cinton bagai "ya xsmua la kan"
sebab dy dah mula fikir tentang masa depan dyowng..sebalik nya pulak bagi lelaki,bila habis sekolah bru fikir nk bercinta hai time2 xdak duit la depa nak bercinta pun xfaham aku..topap pun mak yang sapot n ada hati nk kat ank dara owng haiisss..,nmpak macam bgus la cam 2..tapi time sklah dyowng tak fkus pda pljaran sngat pun..smbung balik sebab dyowng lambat matang dari perempuan..dan sebab tu jugak kalau perempuan nak kwin waktu yang tpat 25 keats time tu llaki bleh la dikta kan dalam proses prmatang hahah ye la sngat..lau kang kawin awl2 prngai masih macam bdak hai alamat nye zzzzzzzzzzzzzzz...(haiss jngan nak mngatal awl)
^_^
yekkkk ap aku merepek ni hai n la akibat bring tahab gaban

cau la ~paipai~

`~tUu bEluM cAkap~

asalammualaikum...

kEbIaSaAn kiTA;eh nak tahu tu la ex bf aku,ex gf,ex clssmate aku,ex roommate aku..lau bekas lak,bekas mak mentua,tapi pernah terfikir x ad ke owng cakp "eh tu exkawn aku tu" seumur hidup aku n xprnah owng sbut cam tu,..walau mcm mne gaduh sekali pun dy ttp kawan xkan jd ex kwn ke bekas kawan ke~ kawan tak macam pakwe or makwe kita bila putus..terus langsung dah tak leh nak baik2..maksud nya hilang kekasih boleh cari lain..tapi bila kita hilang kawan seorng mmg boleh cari lain tapi kita xkan dapat yg sama ...

xkisah la kan owng dah xnak kawan just 4get that!!salah aku gak mulut adui aii sapa leh tahan kan kawan sndiri pun blah...tu arr macam mna aku nak terus terang kat owng bru tulis kat cni dah dy xmau kawn..haaa mmg susah nak jaga hati owng ni baik aku kawan ngn kucing lagi bagus aku cakap dy bkan faham buat p apa pun dy bkan marah~ hope dy happy ngn life dy!!thank coz prnh jd kawan aku

macam pelik ja "pernah jadi kawan aku~

paipai

Thursday, December 29, 2011

mAsAlaH MaSaLah mAsaLaH

asalammualaikum...

eeee ad ja yang xkna ngn aku,kadang2 sampai dah macam nak jerit ja kuat2,lappy n pun tak reti2 nak jd elok2 ka errr xkan nak kna belai kut!!..sabar ja la!!nak bli yang baru huh banyak plak duit aku kan!!aduii yai terima ja la n skrng xleh install ap kejadah tah yang si puan mas soh, haisss sengal tul berdoa ja la esk xjd ap2..dah la masa dy 3jam siot..sengal abis sendi2 aku nanti..takde kerj lain esk aku mesti asik tnyak kat owng "jam kul bpe je la kan" xabis2 tngok jam ngn pintu je...

eee apa nak jd nak aku ni kan xubah2 dari dulu sampai sekarang sama ja perangai tu..wei ubah la wei huhu
"xkan pun ya"
harap2 tahun baru nanti azam baru la ye!!ish tu ja kut esk dah awl kna mngadap puan mas tu lagi..bukan nak kata kat dy,dy ok cuma dy suka buat muka macam nak xnak ja..errr mungkin tu tabiat dy kut no

k lah aku nak tido dah..coz esk ada kelas n pun dah lewat gila dah n

~paipai~

Tuesday, December 27, 2011

kan kantoi!!

asalammualaikum

alamak kan dah kantoi aku tulis pasai dy..err salah aku gak kan, sepatut nya aku terus trang kat dy..tpi n tak aku tulis kat sni..haiss hye lagi pun aku xtulis pun nme dy..tension gak aku, bru je td dy msj aku ,mse bru pas kls plak 2..sory lak wak mood sy tgh xok..smua terpulang lah kan..ap2 pon dah jd, lau delete pon xdpt nk ptah blik msa n..tp sy nk awk thu yg sy xbruk2 kn awk pon just nk ckap smua owng xsmpurna!!...tapi sy msih anggap awk kawan baik sy errr sampai bila..



~susah kita nak faham kan owng ttg maksud kita yang sbnar nya~
malas nak berbahas semua terpulang kat awk la

paipai -_-

rindu ma abah !_!

'asalammualaikum...


sedih3!!! lau ada masalah ja autmtik lam kpla otk aku n msti ingt ma N abah,nk mngadu kat depa kang depa risau aku kat sini.."ma owng tak tau nak buat apa skrang n,,abah tolong ar owng cakap jap kat depa..owng tak berani" n la ayat yang aku selalu guna.."abah tolang jap,"ma p la sat" macam2 alasan aku cakp 'owng xtau',owng xberni","owng takut","owng segan,malu",semua ada ja la yang penting aku selamat..tapi bila dah kat sini aku kena buat sendiri semua..dah xboleh lagi nak soh ma N abah...

kawan2 ramai ingat aku n brutel,aku berani.aku jenis yang xmanja "err manja xla sangat" aku hati kering la,adeh tapi aku lain dri ap yang depa sangkakan hye aku cepat sngat terasa cuma ampa perasan dengan x ja..~aku pntang sngat d cbar,walau pun korang anggap tu main2~,,kadang2 aku cuba untuk jadi apa yang depa selalu cakap tapi aku tak mampu ubah tu,dan aku tak mampu tipu diri sendiri..


lau aku sedih aku nak cakap aku xsedih,lau aku marah aku nak cakap aku xmarah..ramai owang ingat bila aku ketawa aku gembira..ya ketawa tanda nya gembira tapi bagi aku x..bila aku terlebih gembira maksud nya ada ja yang tak kena dengan aku..tapi dyowng tak dapat agak kecuali ma! dy faham aku sangat..

bila nak jumpa kawan yang faham aku..dyowng selalu cakap yang dy faham aku tapi no one(no one's),,..xde sape2 pun kadang2 aku sendiri xfaham aku!!ap yang aku nak,apa yang aku tak suka...sebab fikiran aku selalu berubah2..xpernAh suka dengan satu benda..sebab aku cepat bosan!!

hai susah tul kan..dan aku jugak cepat naik angin!!!ma N abah je tahu 2 owng lain errrr..aku beruntung dapat ma N abah yabg syng aku~ma abah owng sayang sangat at ma N abahdan owng rindu2 sngat2 ...

~alway in my heart~ ^_^

BoLeH x

asalammualaikum...

boLeh x untuk kali ni ja aku fikir untuk diri aku.."err tapi macam mana tak smpai hati nak cakap takut sngat kata2 aku buat dy terasa..aku takut dy salah faham.bukan maksud aku tak suka susah nak terang kan kat orang apa yang kita rasa sebenar nya..kalau la ada satu alat yang boleh baca hati n..hemmm

aku xnak sllu cm n---->



bOLeh x untuk kali ni ja kau cuba faham aku..aku xnak kita gaduh..aku jgak xnak kau salah faham.faham aku apa yang aku nak  dan tak nak..kalau xnak faham aku pun cukup sekadar bagi peluang untuk aku jd diri aku..aku tak suka buat bnda yang aku xnak buat..

boleh tak kali n aku mula berkeras jangan terlalu berlembut" eee SUSAH BETUL kenapa aku jugak yang jadi mangsa n..hai kenapa3..nak jaga hati orang hati aku yang merana..

BoLeH x aku cakap ja kt dy ap yang sebenarnya aku rasa kat dy... harap2 dy x terasa or xnk kawan aku!!


aku xnak jdi cam ni nanti lau aku cakap!!



aku nak kita selalu cam n

errrr doa kan aku ada kekuatan untuk cakap ngn dy ya... !_!

~paipai~

Monday, December 26, 2011

tension!!!

asalammualaikum...

arrr tension gila cam n weii..aku tak tau nak luah kat sapa,nak cita kat ma aku takut dy risau kang..time aku perlu kan kawan dyowng plak xdak..haisss tolang la susah sangat ka nak faham aku..bila aku cakap sekali tu taknak tak yah ar nak paksa2 wei aku pun ada tahap kesabaran nya gak..

nasib ad rommate yang boleh gak aku lupa kan masalah ak n,,aku pun taktau nak slesaikan macam mana..sebab terlalu jaga hati orang,aku balik yag merana..n ibarat telan mati mak,luah mati bapak.dua2 aku sayang..abis takan nak kemam ja..mati la aku

serius tension gila lau cam n ja

~haisss~

emm paipai

Saturday, December 24, 2011

dEar KeCiK ^_^

asalammualaikum..

tiada kata yang dapat ku gambar kan, tiada cara yang bisa ku lakukan,cuma satu unkapan ribuan terima kasih  tooo dy tngkap jiwang siot~hahaha kecik thnk yo make up kan blog n huhuhu cun siot.

"angis bertiup dingin malam ini,sepi nya alam tampa rembulan"uuu tipu kuat bulan ada cuma nampak ngn tak nampak ja an an an... bjet nak buat ayt bunga2 straight to the point je ar k,malam2 cam n ingat kat PLKN lpak ngn ko kecik smpai kena hambat arr ngn pengawal malam baru nak masuk dorm tu pun kadang2 xtido lagi..
makan megi sama2..pas tu boleh plak ajar aku daet 2 mnggu kut xtrun kanti huhu xjgak aku kurus2 kan..
hai rindu gila kat ampa semua bila nak lepak cm dulu lagi ek..pipah pun duk jauh..lau tak kite 3owng selalu lepak sesame...eee takde keje lain kutuk owng je kikiki (kutuk wawa)...ingat tak malam tu ko aku pipah ngn yam nak kuar tengok bunga api,sampai kat bilik cikgu,dy bukak pintu pulak semtan je kite boleh berlakon sakit perut la, ap la haiii lawak2..

~ok lah sayang+rindu korang semua pipah+ain~aku nak layan movie

paipai thank ain ~_~

Friday, December 23, 2011

viRus MeLaNda jIwA

aslammualaikum...

waaaa !_! sakit siot jerawat naik kat dahi per lau bleh picit dah lama aku picit.tapi n xleh picit sakit kut..haiss ubat pun xdak cedoi betul..apa aku nak bt ni hadehhh sabar je la....aku memang takdak reja jerawat naik pun nk cita,..toya!!n la akibat kebosanan melanda jiwa..dah ar  lapaq hujan tak henti2 lagi brtambah+ lapaq ar aku..mandi pun malas hahaha kantoi..nak turun cafe errrr lgi aku malas "masalah besaq virus malas telah menyerang aku..

malasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalas malasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalas malasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalasmalas

WARNING!!
your keyboard cannot detect other word

scan virus

not responding

 clik----> log out

SeRius akU bOriNG giLa..

aslammualaikum...

dingin nya malam,nyanyikan lagu...wah sedah gak suara aku kan hahaa tu nama nya syok sndiri skrng jam mnunjukkan pukul 2.55am terus trang ak cita an walau pun duk lam gelap n aku sendiri pun tak tau nak tulis apa just nak hilang kan bosan..owng duk tido aku sebuk nak update blog..hais intan2 apa nak jdi ngn ang ni.! n kalau mak aku tau n mampoi aku kena merepek huui bedesing telinga..tapi takpa aku suka hahaha...




~suasana poly aku tengah malam~
baru ja ambik td haaa cntik x jangn jeles hahaha



~senarnya lagi cntik tapi enset aku xberapa cntik ~
ad gambar tasik tapi xnakpak lak hurr kalau la aku ada kmbre nikon ke kan!!
agak2 ada owng nak bgi hadiah tak??
too dy berangan kut dah la tidoq lagi bgus haisss

sat nyanyi sikit "selamat malam..tidur la syng ku~~ ecece sat g xpasai hujan lagi wuuuu ok la noh smpai sini ja kut aku merepek sok lusa smbung lagi hahaha ~paipai~ ^_^

Thursday, December 22, 2011

LiRiK

MY BABY~ I LOVE YOU SO MUCH FOREVER YOU AND I
I LOVE YOU OH~ I LOVE YOU SO MUCH FOREVER YOU AND I
MY BABY~ I LOVE YOU SO MUCH FOREVER YOU AND I
I LOVE YOU OH~ I LOVE YOU SO MUCH FOREVER YOU AND I


Jinagan shigandurur moduda doedollirsun obgejyo
hana dul sahyo ganun gogjongdo modu ne thashigeji
haruga jinagago ithur amu uimiga obso
no obnun isungani negenun amu nukimdo obso
TELL ME~


PLEASE TELL ME WHY~ we narur tonagasso~
PLEASE TELL ME WHY~ saranghanun narur dugo~ TELL ME
PLEASE TELL ME WHY~ nege dashi dorawajwo~
jinan aphun giogdurun modu igoso uri dashi shijaghe BABY~


MY BABY~ I LOVE YOU SO MUCH FOREVER YOU AND I
I LOVE YOU OH~ I LOVE YOU SO MUCH FOREVER YOU AND I
MY BABY~ I LOVE YOU SO MUCH FOREVER YOU AND I
I LOVE YOU OH~ I LOVE YOU SO MUCH FOREVER YOU AND I


[rap]
YOU ASK GIRLFRIEND HOW YOU BEEN
otohge jine nodo margajin nega babo gathun namjarago
muongarur irhoborin god chorom uri ane gu ane
gasumi gumongi nan god chorom hojonhe yojonhe
hanbon shijag doen nunmurun deche marujiga anha
yothe hogshi majuchirka niga jajugodnun gorirur
duribon duribon gorimur hago ganun ne mosubur bomyon
no temunin gor MY GIRL SO FALLIN'
hanbon jumun no yogshi non nawa hamke gadon gu gosur chajaganun jido molla
dashi nege dorawajwo MY SWEET HEART


PLEASE TELL ME WHY~ we narur tonagasso~
PLEASE TELL ME WHY~ saranghanun narur dugo~ TELL ME
PLEASE TELL ME WHY~ nege dashi dorawajwo~
jinan aphun giogdurun modu igoso uri dashi shijaghe BABY~


MY BABY~ I LOVE YOU SO MUCH FOREVER YOU AND I
I LOVE YOU OH~ I LOVE YOU SO MUCH FOREVER YOU AND I
MY BABY~ I LOVE YOU SO MUCH FOREVER YOU AND I
I LOVE YOU OH~ I LOVE YOU SO MUCH FOREVER YOU AND I


Na jigum yogi inunde
nor hangsang gidarinunde
otohge heya hanunji doedollisun obnunji
dashi nege dorawajyo~


MY BABY~ I LOVE YOU SO MUCH FOREVER YOU AND I
I LOVE YOU OH~ I LOVE YOU SO MUCH FOREVER YOU AND I
MY BABY~ I LOVE YOU SO MUCH FOREVER YOU AND I
I LOVE YOU OH~ I LOVE YOU SO MUCH FOREVER YOU AND I

perjlanaN baLik pOLy

asalammualaikum..

silap beli!!!
sebelum naik bas agy dah buat aku panas,nak tau napa,sebab nya beli tiket at ulat tiket,eee aku ar tu beli..memang kena mrepek ngn abah aku arr haiya tahan telingar je la da salah aku..nasib baik mak aku knal ngn pakcik yang punya kaunter tiket tu la tak,mmg xbalik aku herrr !_!

yeii!!
sebab aku ingat aku xda geng eerr jangan jeles huhu (perasan)aku ingt semua bdak poly yg dri kedah balik kut kuantan..rupa nya ada gak..huuu selamat aku..walau pun aku xtau nama buat2 kenai ja nak hidup la kata kan..

masa lam bas!!
nyaris aku nak duk ngn budak hindu eee xmau aku,mmg xtido aku lam bas tu kan..tau ak wat cm na,mntak tkar je la ap ssah..kbetulan budak poly lelaki arr aku xtau nma dy tp dy mmg slalu stu bas ngn aku,,pluang keemasan tkar ar ngn dy an an an huhu...

malu weii~_~
lau aku nek bas tak sah lau enset xjatuh...ee dah jatuh kat depan laki plak tu tapi kali n x berkcai macam dulu arr..tpi malu jgak waaaa !_!..

sampai!!
macam biasa ja ..tkar baju dengan kain berkdot ish# ank sapa la n..mula nak nek bas p muadzam tapi cam lambat ja..so hehe ajak lagi dua jntan malang tu naik texis depa on ja.depa yang g cari texis nya huhu padan muka..aku yang untung..tapi yang xbest nya texsi tu tak cntik do hayaiii syukur la kan emmm

kat poly~
abis daftar dah kne tunggu lame gila..haii nasib la asal xbuat dftar online je senang sikit,xyah nk beratur2 hiiiss buang masa ja :/,pergi nak daftar bilik..tu pun masalah.mula2 nak bilik dua owng ada ja yang tak kena aku tnggu punya lama xdapat2 pun bilik sengal betul..malas dah nak tunggu last ambik bilik 4 jgak..so bukan deeengan roomate lama dah,,..aku dah dapt roommate baru ooo..nak tahu sapa nanti2 la ek aku cita..aku dah kesuntukkan masa n..

apa2 permulaan sem 2 n  sangat membosan ka~

ok paipai^_^

Wednesday, December 21, 2011

otw blik muadzam

asalammualaikum

time rehat 30mnit..skrng kul 3.19pg smpat agi aku update huhuhu,skrng aku at cafe perhentian selangor..
bnyak benda aku nak cita tapi nanti lah..masa pun tak lma ni kang kena tinggal bas huhuhu nangis xberlagu aku..the best thing is aku ada kawan sama satu poly huhuhu ok tu je la dulu t dah sampai aku sambung balik..dari mula sampai akhir ya..coz ad somthing yang lawak dah memalukan errr

paipai

Tuesday, December 20, 2011

down


Baby are you down down down down down,
Down, down,
Even if the sky is falling down,
Down, down,
Ohhh (ohhhh),
You oughta know, tonight is the night to let it go,
Put on a show, I wanna see how you lose control,
So leave it behind ’cause we, have a night to get away,
So come on and fly with me, as we make our great escape,
So baby don’t worry, you are my only,
You won’t be lonely, even if the sky is falling down,
You’ll be my only, no need to worry,
Baby are you down, down, down, down, down,
Down, down,
Baby are you down, down, down, down, down,
Down, down,
Even if the sky is falling down,
Just let it be, come on and bring your body next to me,
I’ll take you away, hey, turn this place into our private getaway,
So leave it behind ’cause we, have a night to get away,
So come on and fly with me, as we make our great escape,
So baby don’t worry, you are my only,
You won’t be lonely, even if the sky is falling down,
You’ll be my only, no need to worry,
Baby are you down, down, down, down, down,
Down, down,
Baby are you down, down, down, down, down,
Down, down,
Even if the sky is falling down,
[Lil Wayne]
Even if the sky is falling down like she supposed to be,
She gets down low for me,
Down like her temperature, ’cause to me she zero degree,
She cold, overfreeze,
I got that girl from overseas,
Now she my Miss America,
Now can I be her soldier please,
I’m fighting for this girl,
On the battlefield of love,
Don’t it look like baby Cupid sent his arrows from above,
Don’t you ever leave the side of me,
Indefinitely, not probably,
And honestly, I’m down like the economy,
Yeahhhhhhh
[Jay Sean]
So baby don’t worry, you are my only,
You won’t be lonely, even if the sky is falling down,
You’ll be my only, no need to worry,
Baby are you down, down, down, down, down,
Down, down,
Baby are you down, down, down, down, down,
Down, down,
Even if the sky is falling down.Baby are you down down down down down,
Down, down,
Even if the sky is falling down,
Down, down,
Ohhh (ohhhh),
You oughta know, tonight is the night to let it go,
Put on a show, I wanna see how you lose control,
So leave it behind ’cause we, have a night to get away,
So come on and fly with me, as we make our great escape,
So baby don’t worry, you are my only,
You won’t be lonely, even if the sky is falling down,
You’ll be my only, no need to worry,
Baby are you down, down, down, down, down,
Down, down,
Baby are you down, down, down, down, down,
Down, down,
Even if the sky is falling down,
Just let it be, come on and bring your body next to me,
I’ll take you away, hey, turn this place into our private getaway,
So leave it behind ’cause we, have a night to get away,
So come on and fly with me, as we make our great escape,
So baby don’t worry, you are my only,
You won’t be lonely, even if the sky is falling down,
You’ll be my only, no need to worry,
Baby are you down, down, down, down, down,
Down, down,
Baby are you down, down, down, down, down,
Down, down,
Even if the sky is falling down,
[Lil Wayne]
Even if the sky is falling down like she supposed to be,
She gets down low for me,
Down like her temperature, ’cause to me she zero degree,
She cold, overfreeze,
I got that girl from overseas,
Now she my Miss America,
Now can I be her soldier please,
I’m fighting for this girl,
On the battlefield of love,
Don’t it look like baby Cupid sent his arrows from above,
Don’t you ever leave the side of me,
Indefinitely, not probably,
And honestly, I’m down like the economy,
Yeahhhhhhh
[Jay Sean]
So baby don’t worry, you are my only,
You won’t be lonely, even if the sky is falling down,
You’ll be my only, no need to worry,
Baby are you down, down, down, down, down,
Down, down,
Baby are you down, down, down, down, down,
Down, down,
Even if the sky is falling down.

biG2 world ^_^


Emilia


Big Big World 


I'm a big big girl
in a big big world
It's not a big big thing
if you leave me
but I do do feel
that I too too will miss you much
miss you much...


I can see the first leaf falling
it's all yellow and nice
It's so very cold outside
like the way I'm feeling inside


I'm a big big girl
in a big big world
It's not a big big thing
if you leave me
but I do do feel that
I too too will miss you much
miss you much...


Outside it's now raining
and tears are falling from my eyes
why did it have to happen
why did it all have to end


I'm a big big girl
in a big big world
It's not a big big thing
if you leave me
but I do do feel that
I too too will miss you much
miss you much...


I have your arms around me
ooooh like fire
but when I open my eyes
you're gone...


I'm a big big girl
in a big big world
It's not a big big thing
if you leave me
but I do do feel
that I too too will
miss you much
miss you much...


I'm a big big girl
in a big big world
It's not a big big thing
if you leave me
but I do feel I will
miss you much
miss you much...

keMaS bAraNg

asalammualaikum

waktu untuk kemas barang emm tu pun sebab mak aku bising so kemas awal2,hiss lex ar kan,tdi dah kmas dah sikit rest jap coz aku dah pning nak bawak apa,lau ikut kan hati nak ja aku bawak satu rumah ni senang cikit..
ke sana ahai ke sini lah ahai la la la haa macam tu la aku tadi..tapi macam biasa ar lau aku dah siap kemas
tak kira la nak p mana pun..msti nanti bila aku bkak balik ada ja benda yang aku tak letak pun dlam beg tu,tapi ada.yang aku letak plak aku cari tak dak..haiya nak tau pasai apa,sebab mak aku bt double cek plak,haii nasib2,baik suh mak ja kmas dri awal...yang aku nak bawa dy xbgi bwak..emmm xpa la...apa2 thank mak
ok back to packing barang ~wekkk~

Monday, December 19, 2011

esOk daH naK balik poly

asalammualaikum..

rasanya baru semalam aku balik rumah pejam celik pejam celik dah 19/12/2011..tak puas lagi bermanja dengan mak,selalu nya lau nak kuar,kuar ngn adik aku ja.emmm masa ngn mak abah tak banyak pun coz dyowng kerja..emm rasa sedih sngat bila ingat esok dah nak balik..(apa la aku ni muka ja brutel tapi hati hampeh)
serius sekarang pun aku rasa nak nangis tak tau macam mana nak nek bas nanti..

2 hari yang lepas best gile kut kami p ronda nek basikal ngn adik2 aku+sepupu,tasya nek moto coz xcukup basikal..emm termasuk aku 7owng habis satu taman kami round hehehe terbaik kan..mesti aku akn rindu depa nanti..bila dah balik kat sana  dah tak leh nak kacau c masyirah dah,buli dy soh belanja aku.tapa lex ar wahai adik ku doa2 aku kaya t aku belanja ang..nanti dah tak leh jerit AMY!!! p mandi,lagi satu aku jgak tak leh nak ejek adam GEMok2X huhuh..haaa mesti rindu nak dengak mak aku marah aku !!"kak jangan duk kacau adik" herrr mesti rindu gila kat depa nanti..

tak rasa seronok pun nak balik.nak nangis agi ada la...emm cewah..to my lovely adam amy syirah adik,angah N along sayang ampa sangat2..syirah bljar elok@ jngan nka mengedik ja haha along good luck ye mnanti result spm n!!



                                                     ~LOVE YOU ALL~

Saturday, December 17, 2011

TaNyA tEntanG CinTa

masa kat sekolah aku terdengar  kawan cakap tentang cinta,aku teringi nak tahu CINTA tu ap..aku cuba tanya kawan2 aku cinta tu ap? tapi dy orang xnak cerita pun dyorng cakap saya kolot."eh xkan cinta pun tak tahu apa"err dah memang tak tahu apa nak buat...
aku betul2 nak tahu cinta tu apa sebenarnya,dia macam aku ke ada mata boleh melihat  errr tapi dy orng kata cinta tu buta.emm cinta ada rupa ke?sebab dy orng kata cinta indah,indah cinta 2 taman ke?yang petang2 aku pergi main 2..hemm
aku dah mula pening dengan semua ni,bila aku balik aku tanya keluarga aku

aku: abah2 adik nak tnye cikit boleh?
abah: hemm ap..
aku:abah tahu cinta tu ap?
abah: hiss adik budak2 lagi.xpayah tahu,pergi buat kerja sekolah!
......?? -__-
aku tanya mak plak 
aku:mak cinta tu apa.boleh adik jumpa dy,kat mne adik boleh cari dy??
mak : cinta tu tak perlu di cari dy dtg dngan sendiri
aku:haa adik tak faham!!
mak:(mak senyum je)

aku masih tak puas hati dari mane datang cinta datang..mcam mne plak dy nak dtg..dan mcam mne dy nak dtg lau kite tak cari...dan jemput!

aku cube tnye abang,aku tnye soalan same dengan soalan abah
 abang jawap.ekeleh cinta je pun stu pergi 10 yang menanti...haa?banyak pulak cinta..aku tnye kakak cinta tu ap??kakak jawap "cinta boleh buat sesorang tu menangis dan ketawa " apa ni tadi kata cinta bukan orang macam mana dy nak buat kita menangis dan buat kita ketawa..

aaaa cinta tu apa sebenar nye,knpa semua orang tak nak bagi tahu aku cinta tu ap susah sangat ka haaa...

tapi bila aku jumpa nenek.nenek kate cinta xde rupa macam manusia,cinta tak perlu dicari sebab dy akan datang,dimana dan bagai mana kita sendiri tak tahu..dan cinta membuat kita ketawa apabila cinta itu iklas,cinta ialah kasih sayang diantara dua insan,kita akan menangis apabila cinta didustai mungkin adik tak faham sekarang tapi suatu saat nanti adik mesti faham..

aku hanya mendengar tanpa ada satu pun persoalan..dan kini aku faham,kita tak perlu belajar macam kat sekolah untuk memahami tetang cinta..sebenar nya cinta tu ada dekat sangat denga aku.cinta ada dalam hati ni..tapi aku tak pernah lupa kata kakak cinta juga akan membuat kita menangis kerana cinta bukan hanya untuk memiliki tapi cinta juga memerlukan pengorbanan!!

~cerpen tanya tentang cinta~

Thursday, December 15, 2011

TeRinGat mAsA kecik duLu

asalammualaikum

emmm yang boleh teringat tu sebab aku lepak ngn adik aku,pas tu dy bukak cita masa kami kecik2 dulu..huhu lawak gila kud bila ingan balik..baru aku rasa yang masa kecik kami tu lawak gila dan baru aku tau yang aku tak pernah langsung main masak2 n kawin2 emmm sebab kat kawasan rumah aku tu semua lelaki yang sebaya ngn kami,kecuali aku ngn adik aku ja..pas tu kwan ngn ngn kawan2 abg aku..lau main ngn depa tak kan la depa nak main podok2 kan...

aktiviti aku dulu-->main aci buaya atas pokok owng yg sekalu jadi buaya sampai habis adalah adik aku msyirah haha sebab dy tak pandai nak p kedahan lain huhhu padan muka dy..
ada satu hari tu sepupu aku nama dy safar tapi panggil apan pelik kan,dy nak belajar panjat pokok,malu kut budak laki tak pandai panjat pokok..pas dy dah berjaya panjat (hooreyy)last2 xleh turun heheh poyo pandai panjat xpandai turun..tau dy buat ap?? dy jerit PAPA NAK TURUN,kesian papa dy pun  panjat la wak turun dy!!!

aktiviti seterus nya main aci nyorok tapi  aku ngn adik aku selalu buat taik haha coz kami suka tukaq baju masa menyorok,haha tak pa tu masa kecik tak tau pa agi..bila depa jumpa adik aku depa sebut nama aku,,haa kan dah kena pecah periuk..

kami main bola ngn kawan abang aku huhu terbaik ar kan..tak patut!! boleh dikata kan aku takdak kawan perempuan masa dulu tapi sekarang dah ada dah kawan perempuan

masa dulu sepupu aku apan ngn abg dy edy,,berebut nak naik basikal ngn aku hehehe poyo kan sampai nangis2 apan...kesian bukan apa nak p beli buku ank2 sidik ja pun..sekarang n semua dah besar2 kan so malu sikit dah tak macam dulu dah main sekali makan sekali bekelah la konon,adik aku selalu rembat makan ady ..kesian

dulu kami enti anuar N adik dy siap tulis kat kertas tampal kat pokok "anuar n gokmin xdibenar kan panjat"
bodoh kan..bila besar cikit boleh plak msj ngn anuar eyyyuurr aku pun xtau knpa..
sekarng pun msj2 j la x jmpa pun masing2 dah duk jauh2,,...serius aku cakap rindu gila waktu kecik dulu :)
ok sampai sini ja kut dah nak kul 7 huhuhu paipai

Tuesday, December 13, 2011

aKtiViti kAt ruMaH

well hello my lovely page huhuhu bajet..sejak balik poly berapa kali ja aku kuar yang len semua habis kan waktu kat umah,mak aku pun apa ja aku nak makan dy buat,,hai alamat nya gemuk lg la aku..ye la kan kat poly tak leh makan masakkan mak..tu yang balik jadi ank emas tu huhuhu kesian adik aku padan muka dy..

balik kampung pun  sat ja byangkan p ptg blik malam tak sempat nak jumpa kawan2.sory sngat irah tau ja la abah aku cam nak semua nya nak cepat..blik just nak antr anak sedara aku sowng 2 eee penat aku jaga dy,mak dy pun nk antar time dy sakit ada ja yang tak kena..bila mai umah aku awal2 elok la bila malam waaaa umi2 xhabis abis,tapi tak pa tok abah dy jadi mangsa..padan muka huhu kami selamat...

sebelum adik aku yang last bersunat,kami kuar ramai2 konon nya nak bagi ar dy makan apa yang dy nak sebelum bersunat,pas sunat tak le dah kena pantang plak..mabis duit abah aku,..padahal amy tak makn banyak pun kak dy lebih2 huhu tak patut,..

10/12/2011 tiba masa untuk adik aku bersunant haha dy cool ja,bajet tak takut ar tu..kat umah sibuk mengemas..dari pagi sampai kul 2 aku kena klip ckelat ngn keropok eeee banyak kot.pas tu kul 3 amy kne g klinik dah,abang2 aku tak dak haiya mak aku tok sah cita ar dy memang takut nak teman adik aku,lagi pun dy banyak kerja kat dapur..masyirah bnyak plak alasan dy eee sengal betul..akhir nya aku ngan adam la teman si amy tu,abah memang kena p ar coz dy bawak kerta..lama gak tunggu psa 2 kul 4 baru kna panggil,mula aku takmau masuk,bagi abah ngn adam ja masuk..nak tau abah aku pun 2X5 tak mau masuk dy ckap geli,.haiyyaaaa aku dengan rela hati nya masuk walau pun ketaq lutu wei...amy nampak ja bertel tapi hampeh nak nangis gak dy..sakit tangan aku dy gemgam kuat gak dy 2...

pengalaman yang tak leh d lupakan aku tengok owang bersunat dari mula sampai habis...adam boleh plak dy rakam vedio 2 huhuhu sengal doktr tu tak marah pun..ada perempuan jgak lam tu bukan aku sowang ja...
pas keesokan harinya buat la kenduri..haha dah la tidoq lewat duk lepak ngn sepupu aku sampai pg..mula mak aku panggil ..kami buat bodoh je..duk lame sikit jiran seblah plak  pnggil macam nak pcah bilik aku...
anak dy pun tido kat umah aku gak tu yang dy panggil 2.. pas tu aku dah tak dengar owang panggil,,..haa sudah terus kami semua bangun huhu..meman kebiasaan lau dh senyap tu sat g mak aku mengamuk ar..huhu

iffah pun datang kenduri aku,dulu dy bljar at poly sme nagn aku patu berhenti msuk uitm dekat ja ngn umah aku,,..best dapat jumpa dy,dapat hilang kan rindu..abis ja knduri kena basuh pinggan per ltih gila..ptg pun owng mai lagi..ingt kenduri kawing ka..haiya..kami tido kul 2pg bkan sebab kemas umah tapi bersembang dengan jiran sebelah sekali joint..aku tido dulu coz t nak gilir2 ngan mak jge si amy tu...pda awal nye la plant cam 2,..tapi mak ngn aku jaga sat ja pas tu abah kena jaga sampai pg huhu kesian ..aku ngn mak tido ja huhu

sampai ari ni dah 13/12/2011 duk umah je coz xleh nak p mne si amy tu tak lega lagii,,,hemmm nasip la...
ok la smpai sini je untuk hari ni paipai muah huhuhu
my sweet family ^_^

Monday, December 12, 2011

BiLa Aku....

dulu BiLa AkU sedih mesti aku akan tulis dalam dairi aku..sekarang buku dah banyak..bila dah habis satu buku aku buang macam 2tu la seterusnya..last aku tulis masa aku form 5.tapi sekarng aku dah tak tulis dah sebab masa aku sambung belajar aku kena wat assgment bt blog..masa ee baring betul apa ada ngn blog?
sebelum ni kawan2 sekolah aku ada cakap psai blog tapi ya la kan aku masih dengan buku aku,bagi aku buku dairi tu adalah kawan yang paling baik dengan aku,sebab semua rasia aku,masalah aku,

BiLa Aku sedih dan suka semua ada dalam tu tak da orang tahu pun..mungkin bagi setengah orang kata menulis tak best bagi aku bila aku tulis dalam dairi aku rasa lega sikit tambahan pulak kalau tulis dalam perasaan marah..serius aku cakap pas tulis aku dah tak marah lagi ,aku tulis ja apa pun aku nak maki ka,aku tak puas hati ka,tak dak orang tau pun..kadang2 aku menangis waktu tulis tapi benda yang sama lepas tulis aku dah tak menangis lagi..

BiLa Aku suka seseorang pun aku tulis kat dalam 2,yela kan masa tu budak2 lagi cinta monyet,dari mula perkenalan kami sampai keakhir <----maksud nya dah putus la tu,lepas putus buku tu aku buang buku tu..

TaPi bila dah lama aku tak tulis mesti buku yang aku tulis tu hilang macam tu ja.sampai sekarang belum jumpa buku tu..tapi aku buat bodoh je..aku beli buku lain aku buat dairi baru..begitu la seterusnya sampai aku form 5.kadang2 aku terfikir lebih baik tulis dalam buku daripada meluahkan kan orang,walaupun dapat pandangan tapi aku rasa rasia aku tak selamat..baik tulis ja memang tak dapat apa2 tapi yang penting puas hati kan!

Bila Aku terfikir nak tulis dalam dairi tadi 12/12/2011 pukul 9.40pm..aku aku teringat yang aku dah tak dak dairi errmm tu yang aku buka blog sebab aku fikir boleh la dari takde kan

mulai sekarang blog jadi teman aku..buku masih di hati bila aku betul2 memerlukan nya huhuhu jahat kan aku
seronok dapat menulis kat sini..ok itu ja untuk first post aku..dulu buku aku nama asran sebab aku suka katun     
gundam nama hero dy asran dan sekarang aku beralih ke blog aku panggil NIRO. 

ok niro paipai!!