Saturday, December 17, 2011

TaNyA tEntanG CinTa

masa kat sekolah aku terdengar  kawan cakap tentang cinta,aku teringi nak tahu CINTA tu ap..aku cuba tanya kawan2 aku cinta tu ap? tapi dy orang xnak cerita pun dyorng cakap saya kolot."eh xkan cinta pun tak tahu apa"err dah memang tak tahu apa nak buat...
aku betul2 nak tahu cinta tu apa sebenarnya,dia macam aku ke ada mata boleh melihat  errr tapi dy orng kata cinta tu buta.emm cinta ada rupa ke?sebab dy orng kata cinta indah,indah cinta 2 taman ke?yang petang2 aku pergi main 2..hemm
aku dah mula pening dengan semua ni,bila aku balik aku tanya keluarga aku

aku: abah2 adik nak tnye cikit boleh?
abah: hemm ap..
aku:abah tahu cinta tu ap?
abah: hiss adik budak2 lagi.xpayah tahu,pergi buat kerja sekolah!
......?? -__-
aku tanya mak plak 
aku:mak cinta tu apa.boleh adik jumpa dy,kat mne adik boleh cari dy??
mak : cinta tu tak perlu di cari dy dtg dngan sendiri
aku:haa adik tak faham!!
mak:(mak senyum je)

aku masih tak puas hati dari mane datang cinta datang..mcam mne plak dy nak dtg..dan mcam mne dy nak dtg lau kite tak cari...dan jemput!

aku cube tnye abang,aku tnye soalan same dengan soalan abah
 abang jawap.ekeleh cinta je pun stu pergi 10 yang menanti...haa?banyak pulak cinta..aku tnye kakak cinta tu ap??kakak jawap "cinta boleh buat sesorang tu menangis dan ketawa " apa ni tadi kata cinta bukan orang macam mana dy nak buat kita menangis dan buat kita ketawa..

aaaa cinta tu apa sebenar nye,knpa semua orang tak nak bagi tahu aku cinta tu ap susah sangat ka haaa...

tapi bila aku jumpa nenek.nenek kate cinta xde rupa macam manusia,cinta tak perlu dicari sebab dy akan datang,dimana dan bagai mana kita sendiri tak tahu..dan cinta membuat kita ketawa apabila cinta itu iklas,cinta ialah kasih sayang diantara dua insan,kita akan menangis apabila cinta didustai mungkin adik tak faham sekarang tapi suatu saat nanti adik mesti faham..

aku hanya mendengar tanpa ada satu pun persoalan..dan kini aku faham,kita tak perlu belajar macam kat sekolah untuk memahami tetang cinta..sebenar nya cinta tu ada dekat sangat denga aku.cinta ada dalam hati ni..tapi aku tak pernah lupa kata kakak cinta juga akan membuat kita menangis kerana cinta bukan hanya untuk memiliki tapi cinta juga memerlukan pengorbanan!!

~cerpen tanya tentang cinta~

No comments: