Tuesday, February 28, 2012

keNaL diri sEndiri



kadang-kadang kita terasa bila owng yang kita dah kenal lama masih tak tahu kita cam na,maksud nya perangai kita,apa yang kita suka,apa yang kita tak suka..(mean kawan not bf or gf ok ) serius mmg ssh nk cari kawan yang betul2 faham kita..

 tapi bila fikir2 balik.cam na owang nk kenal dan faham kita kalau kita sendiri tak kenal diri sendiri..kadang2 aku sendiri tak tahu apa yang aku nak sebenar nya..diri aku n macam mana.... character ak sebenar cam na..seolah2 hari2 aku ni macam satu lakonan semata2. nothing takdak apa2..bila owng judge kita pastu mula la kata "eh aku bukan cam tu arr" yaaa abis ko macam mana?? start aku sentap kut..aku blurr tak jawapan untuk tu..

bila aku cuba untuk cari siapa aku...tah macam aku tak dapat jumpa sesuatu yang boleh menjawap kepada soalan aku tu..semua nya macam eyyuuuuww "xar"..

aku selalu nak semua nya nampak sempurna,.."aku taknak cam tu,aku nk macam n..ee jangan cam tu..mesti jadi cam ni" tolong la intan stop do this..boleh tak ko terima hakikat..benda tu mmg tak leh berubah..kecuali bersangkut paut ngn usaha!!

.takdak benda yang sempurna dalam dunia ni..mesti ada kekurangan nya walaupun sebesar zarah!!

love



desir angin bertiup sepi,desir pasir menutupi bumi,
awan dilangi berarak longlai,tumbuhan dibumi beradu gemalai,
langkah di atur penuh tertip,gemersik suara alunan bicara,
lantas terpaku si anak dara..

riang sungguh si burung nuri,menyanyi riang menari nari..
kasih dan sayang sukar di cari,bila terpaut indah tidak terperi~

~bila aku diam membisu..biar aku berlagu sepi,
biar aku dihujani derita.biar aku meratapi nasib,
asal kamu riang berbicara,asal kamu berlagu berirama,
asal kamu dihujani gembira,asal kamu dilitupi kedamaian..
sedih kamu,sakit aku,sakit kamu,duka aku,lara kamu derita aku,
gembira kamu,kebahagian aku!!kebahagianmu kedamaianku...
tapi perginya kamu....tiada aku~



yayayaya normaly kalau owng bercinta ayat-ayat cam ni mmg wajib arr..lau SPM BM xlulus pon perrr wa cakap lu kalah wartawan buat karangan..karangn dy 1st clss beb..nk mengayat la kata kan..tapi kejap je pon..aku rase xde life bercinta awal2 eyyyuuuww ya cinta adalah anugerah..but lain owng lain care kan ^_^..cbe bnyang kan lau suami yang kite nnti buat ayat2 cam tu oohh how sweet ^_^..tapi lau dah sebelum kawin dah berayat2 jiwang cm 2..bile dah kawin nk sweet kot mne...masam je lbih... ;p haha memang xde kerje ar kan ngeee~


sweet sngt


^_^ korng ade??
lex arr..den pon do :P


~_~



 bercinta lepas kawin~emm mcam best je!!!xde jwapan untuk ni O_O tapi cam sweet :* ngee+ngok huhu

~bila kebosanan melanda jiwa~






Wednesday, February 22, 2012

not eszy to choose :/

asalammualaikum...


susah kita nk gambarkan kehidupan kita ni..sebelum kita nk buat sesuatu msti fikirkan masa depan..dan bila kita buat sesuatu keputusan msti ad ja owng yang nk mmbangkang.."this is my life" so knp nk kau nk sibuk??ske hati aku la nk buat ap pon!!!
ya munkin skarang ak mnyusah kan seseorng but cbe fkir untuk 10thun lgi..lgi pon ap yang ak plih sekarang xmnggu hidup kau sikit pon..so jge tpi kain kau elok2 jngn nk mnyebuk hal owng sioottt...

kadang-kadang kata2 seseorng boleh mnbuatkan ak rasa down gila...btul ka jalan yang aku pilih n??btul ka aku mnyusah kan owang??btul ka semuanya akn ok  lau aku terus kan n??tp msalahnya aku dah mula xkan nk patah balik, nk xnk aku kna habis kan jgak walau mcam mna  pon..tapi ak xtau sejauh mana ak bleh bersabar dngan manusia sowng n!!nasib ad ma y bnyak bg ak smangat untk trus kan...hope ak kuat untuk hadapi smua ini..


Monday, February 20, 2012

sebLuM BaLik

asalammualaikum..


macam lau cuti nk balik kedah mst ad ja cri yng lucu dan agk sengal hahaha..kali seksa bersama roomate2 aku yang tercinta (eyyyuuuuww)...

pada suatu hari diketika malam menjelang, suasana sepi  dan angin bertiup sayu..bulan dan bintang tidak kelihatan..bunyi cengkerik mmecah kesunyian malam (krik krik krik) haaa saja buat syok buleh~~~

hari rabu malam khamis bkan malam jumaat (bkan cta antu weii lex lu) sambung balik disebab kan esk nya kami nk balik tnggal syed sowng ja xbalik sbeb depa ad even..kecian kan dah la umah jauh lau ak msti ak dah tuuutttt huhu ..so kami berempat, aku cjuu siti ngn syed n pon trun la cafe nk makan sekali..perr sweet la tu kan..siap amboii tngkap gmbar ramai2 lagi...uuiii happy noh ter baik la kan..dah la air pon kna bungkus xleh ltak lam cawan dah...tu xpa lagi boleh setel


dah abis makan dah pon
over je lbih huhuhu~


kecian3 air kne bungkus je!!
haiss :(






ske la kan..knran thu la!!




dah abis bergebang nk naik bilik dalam perjalanan (perjalanan siot macam bilik jauh sngnt huhu dekat ja tapi aras 3 ,penan gak la)...sempat lagi kami posing2 kt tngga tu mmg lama gila arr kan!!!


n masa nk blik blik

kalau d layan sjam pon xckup!!
k

syed N siti


elok sampai ja kat bilk..jeng je jeng kunci sekong pon xbawak hahah padan muka kami suka lagi kn ambik ampa..aku dah mmg slalu xbawak pon tok sah tnya arr kan..


kami pom p la blik worden mntak kunci..nk p ambik kunci pon tngkap gambar agy haii xfahm aku..tp aku join gak arr...

nk pi blik woden..haa lntak krng la
ak posing dlu ek hihihi ^_^

tiga "S" ak ja i emmm 

moral nya kat cni...jangan terlampau happy sngat takut balak mnimpak d kemudian hari ^_^...

emmm dah ngntok tido dulu yoo ^_^ paipai 

Sunday, February 5, 2012

aasalammualaikum....

sebenarnya aku tak tahu nak tulis apa...tapi perasaan aku sekarang ni sedih sangat..apakah aku disini menyusah kan ma N abah..ya allah salah kah pilihan aku ini!!sedikit pun aku tak berniat untuk menyusah kan kedua mereka

"dan sebagai anak jagan nak menusah kan mak ayah.kita nak apa yg kita nak tapi nak susah kan org " ayt yang mnikam kalbu
haiiii entah la kadang2 aku rasa xdak abg lagi bagus ada asik nk mnyusah kan owng!! wei nasib ang 2 abg aku lau tak mmg dah lama kne maki..bai aku masih jaga lagi ayt aku..aku masih menegur dngan cara baik..jangan sampai aku ngn ang dah tak tegur...susah sngat nak terima teguran owng..lau ang ank aku lama dah aku humban ang dalam tasik..

ang ingt ang besar so ang leh buat sesuka ati ang la..wei setitis air mata ibu mengalir sebab ang hidup ang xkan       tenteram la..ang xyah nak bajet ang bagus la..aku bljar kat sini xguna duit ang seposen pon tau..dan xyah nk tunjuk bagus konon kesian kat ma weii ang duk umah ap ang buat???menyakit kan hati ma??tambah beban depa lagi..ank bni ang pon xterjaga weii belah laaaa

siall la jantan ni....

Saturday, February 4, 2012

cor0reTaN seoRang KawaN..

asalammualaikum..


don't worry i always with you ^_^


bila aku baca coretan hati seorng kawan  baru aku sedar yang aku n amat bertuah,baru aku mula berfikir jika dulu aku merasa kehidupan aku begitu rumit tapi sebenarnya masih ada kehidupan yang lebih rumit dari aku..jika dulu aku fikir yang dugaan yang aku terima amat sukar untuk ku lalui tapi aku lupa yang masih ada insan yang harus mngharungi dugaan yang lagi sukar dari ku..

pada saatnya masih kecil,masih tidak tahu erti kehidupan dy sudah kehilangan kasih sayang seorang ibu nya..bayangkan jika ibuku yang terkulai dihadapan ku diam kaku membisu tanpa sepatah perkataan pun..ya allah walaupun hanya membayangkan hati ini sebak,hati ini merota2, mata ku berkaca,lalu air mata terus mengalir membasahi pipi!!apatah lagi jika ia benar2  belaku....

dy masih punya seorng ayah tetapi kesibukkan mencari rezeki memuatkan dy juga kehausan kasih syang daripada seorng ayah..mungkin kehidupannya senang..tetapi apalah erti nya kekayaan  bagi seorang anak jika ayah nya tiada di sisi ketika dy memerlukan temapat untuk mengadu!!

aku bersyukur punya keluarga yang bahagia walaupun aku dari kalangn keluarga yang sederhana..bagi aku itu dah cukup memadai..ma abah makanafn intan jika intan selalu mnyakit kan hati ma abah..intan sayang ma abh sngat2...

........

pada saat aku membaca coretan hati nya, hati ni sebak apa yang terbayang difikiran aku  ketika itu,bagaimana jikalau aku yang berada di tempatnya..apa aku mampu sekuat dy untuk hadapi semua itu.. tapi ku gagahi jua ku kuat kan hati ini..jika yang membaca terasa sebak sedih apatah lagi yang menanggung!!!

~kepada sahabat ku sungguh pun kehidupan mu sekarang begitu sukar..percaya lah suatu hari nanti pasti ada sinar baru dalm hidupmu...kerana setiap yang berlaku pasti ada hikmah nya!!sesungguhnya Allah amat menyayangi orng yang penyabar dan tabah~

                   :) by niro ientanara

Thursday, February 2, 2012

sabar oK

asalammualaikum..

permulaan hari sederhana boleh la daripd smalam mngantok gila tapi ari x..elok balik kls ja haisss ad plak benda yang nk mnyait kan hati ak (msj) bodoh btul ok fine mungkin aku salah wei ak bkan niat nk buat cm tu pun!!agak2 ar kan ak pun thu jga ati owng gak..tapi xyah ar nk ktrek sngt walau pun cara ang  (msj) 2 mcm lawak tapi serius terasa kut..

nsib boleh sabar agy lau x nk ja aku bls (msj) lau ang boleh ak seribu kali ganda boleh!!tapi fikir kawan2..
mmg aku hidup nk jaga hati ang ja kan!!hati aku ,perasaan aku mmg untuk d campak  dalam tong smapah ja kan!!!!sengal

~out~

paipai (siap untuk kls strusnya)