Saturday, February 4, 2012

cor0reTaN seoRang KawaN..

asalammualaikum..


don't worry i always with you ^_^


bila aku baca coretan hati seorng kawan  baru aku sedar yang aku n amat bertuah,baru aku mula berfikir jika dulu aku merasa kehidupan aku begitu rumit tapi sebenarnya masih ada kehidupan yang lebih rumit dari aku..jika dulu aku fikir yang dugaan yang aku terima amat sukar untuk ku lalui tapi aku lupa yang masih ada insan yang harus mngharungi dugaan yang lagi sukar dari ku..

pada saatnya masih kecil,masih tidak tahu erti kehidupan dy sudah kehilangan kasih sayang seorang ibu nya..bayangkan jika ibuku yang terkulai dihadapan ku diam kaku membisu tanpa sepatah perkataan pun..ya allah walaupun hanya membayangkan hati ini sebak,hati ini merota2, mata ku berkaca,lalu air mata terus mengalir membasahi pipi!!apatah lagi jika ia benar2  belaku....

dy masih punya seorng ayah tetapi kesibukkan mencari rezeki memuatkan dy juga kehausan kasih syang daripada seorng ayah..mungkin kehidupannya senang..tetapi apalah erti nya kekayaan  bagi seorang anak jika ayah nya tiada di sisi ketika dy memerlukan temapat untuk mengadu!!

aku bersyukur punya keluarga yang bahagia walaupun aku dari kalangn keluarga yang sederhana..bagi aku itu dah cukup memadai..ma abah makanafn intan jika intan selalu mnyakit kan hati ma abah..intan sayang ma abh sngat2...

........

pada saat aku membaca coretan hati nya, hati ni sebak apa yang terbayang difikiran aku  ketika itu,bagaimana jikalau aku yang berada di tempatnya..apa aku mampu sekuat dy untuk hadapi semua itu.. tapi ku gagahi jua ku kuat kan hati ini..jika yang membaca terasa sebak sedih apatah lagi yang menanggung!!!

~kepada sahabat ku sungguh pun kehidupan mu sekarang begitu sukar..percaya lah suatu hari nanti pasti ada sinar baru dalm hidupmu...kerana setiap yang berlaku pasti ada hikmah nya!!sesungguhnya Allah amat menyayangi orng yang penyabar dan tabah~

                   :) by niro ientanara

No comments: