Friday, March 30, 2012

di tirai kamar ^_^


malam yang sunyi di temani sang bayu dingin nya malam menusuk tubuh hingga ke mengigit tulang menulang ku..deraian hujan membasahi bumi muadzam,angin bertiup kencang, sesekali tirai kamar ku dihembus angin mencecah atap.tiba2 jantung ku tersentap dik pancaran kilat dan silih berganti dengan dentuman guruh di langin lalu selangkah ku berundur  kebelakang mencari2 tempat yang selamat :)

angin luar bertiup dingin masuk terus ke jendela memenuhi ruang kamar..dik kerana kamar ku tersegah indah nun di atas.. apbila dentuman guruh tidak lagi kedengaran kilat tidak lagi memancar aku majukn lankah ku selangkah demi selangkah kehadapan kembali ke posisi asal ku berdiri di jendela sambil berpeluk tubuh menikmati keindahan malam  ciptaan ALLAH swt dari sini..tapi mengapa aku disini tidak pernah bersyukur dengn kurnian dan nikmat yng diberi...

mataku kini tertumpu pada satu sudut,walaupun  ia tidak lah terlalu gah dibanding kan dengan binaan KLCC yang menjadi tumpuan ramai,..saat ini lampu nya telah dipadamkan,ia dibina betul2 bersebelahan dengan tasik dan berhadapan dengan cafe yg selalu mnjadi tempat para pelajar menjamu selera..tenang ku rasa ketika bola mata ini menatap tepat pada binaan pusat islam seperti ada sesuatu yang aku ingin sampaikan namun tak bisa ku gambarkan dengan kata2..

sehingga kini hujan yang lebat tadi hanya tinggal gerimis, langit kelihatan gelap tapi masih ada cahaya lampu2 jalan di poli muadzam mencantik kan suasana...dan kini baru ku sedar yang aku tidak boleh menilai sesuatu hanya dari kekurangan nya aku perlu lihat dari kelebihan yang ada pada nya..mungkin di sini tiada apa2 yng menarik yang boleh menarik minat orang datang ke sini tetapi aku lupa akan semua ciptaan ALLAH itu adalah indah dah...

biar pun ramai orang berkata-kata tempat ini dipenuhi orang asli dah hutan2 tapi aku bertuah sebab aku jauh dari kepesatan dunia pencemaran udara dan kesesakkan lalu lintas...dan aku bersyukur kerana saat ini aku masih bisa menghirup udara segar di bumi muadzam... :)





Sunday, March 25, 2012

O_O oh tidakkkkk

seandainya hari ini hanyalah mimpi dan ilusi semata-mata alangkah indah nya hidup ini..
senadainya bisa ku memutar waktu akan ku ubah kenyataan yang berlaku..
seandainya memory yang terjadi dapat ku padam sesuka hati..
akan ku cerobohi pemikiranmu dan padam sepantas kilat....

jika aku mampu umemutar waktu sanggup kah aku merasa dan melalui waktu itu untuk kesekian kalinya....

emmm owng kata benda yang memalukan akn menjadi kenangan yang indah pada suatu masa akan datang(ini bkn ini tpu bala)..tapi bg aku emmmmm ohhh noooo kalau boleh aku xmau ada kenangan macam tu serius ak xmau...T_T..  aaaaa malu gila serius gila sngat2 sumpah xtipu...malu tahap gaban..gaban pun xsampai tahap tu aku sowng ja sampai tahap tu.....~salah sendiri gedik xbertempat kan dah pdan dngn muka.....................................................................
haisss cm nk flass ja muka dalam mangkk tndas <-----"lwak ja " tapi mcm xdak kepala kut..hadooii dari cerok mana plak dy muncul,.....malang sungguh nsib aku hari ni.............................;;;;

Sunday, March 18, 2012

keNyaTaANyA..... :/

☻♥☻
/█\/█\
.||..||. ♥
ini lah aku~^_^

di luar aku senyum.... tapi d dlm hati, aku menangis...di luar aku nampak mcm suka ja... tapi d dlm hati, aku benci...di luar aq nampak mcm tak kisa... tapi jauh dilubuk hati, aku cemburu..di luar nampak mcm tak ada apa2 yang berlaku... tapi d dlm, tersembunyi beribu persoalan yang belum terjawab..

*walau apa pun yang berlaku,hadapi dengan senyuman..

"Aku tetap 'Tertawa' walau aku di 'Hina'.."Aku tetap 'Tersenyum' walau hatiku 'Terguris'.."Aku tetap 'Kuat' walau aku dalam 'Ujian dan 'Dugaan'.."Aku tetap 'Semangat' walau aku 'Tertekan' oleh 'Kesakitan' yg 'Ku Alami'.."Namun yang 'Terpenting' aku tetap 'Sabar'.."Dan 'Memandang' semua ini adalah 'Ujian' dan akan mendatangkan 'Kebaikan' saja.. tetapi aku ini hanya insan biasa kerana setiap yang aku cuba lakukan pasti ada btasnya  bila tiba satu saat nanti kesabaran ini dah xboleh nak di kawal lagi ya allah kau tenangkan lah ahati ini kau gantikan kan lah kesakitan yang ku rasa dengan keindahan yang xpernah ku rasa..

aku adalah lah aku,dan aku tak mampu membohongi diri ku untuk menjadi orang lain~
kadang2 terfikir jgak ada ke owng yang boleh terima aku ni seadanya tanpa mngubah sedikit pun perihal dri aku ni~emm mmg xkan ada lah,..kata owng apa yang kurang perlu dan boleh  diperbaiki mana ada owng nk sentiasa dalam kekurangan kalau dia ada kemampuan untuk mengubahnya kan...

hakikatnya sekarang.......... emmmm entah la aku bkan peramal untuk meramal masa depan.. kita tggu dan lihat je la bagaimana perjalanan hidup n berlaku...

^_^



Tuesday, March 13, 2012

ap nk buat

asalammualaikum


hidup n rumit sngat kadang2 rsa down gila..almaklum lah mood manusia n xpernah nya stabil,sentiasa berubah2..
kadang2 rsa happy terlbih sampai xleh nk control..melebih2 ktawe nye haa hai meluat plak bila difikirkan blik msti owng xska kan (aku arr selalu cm tu huhu)...

kadang2 plak kita ada masalah tapi kita sembunikan disebalik senyuman atau kegembiraan kita tu..macam hipokrik tapi kan tp lg bgus dripd crita kat owng..lau crita kat kwan baik @ fmly j ka xpa..n lau boleh satu kg nk cta..sesetengah owng ja la cm tu...

kadang2 ada pulak yang bila dy ad msalah dy xnk dekat ngan kwn baik dy..konon nya xnk bg kawan baik dy thu la..tapi si kwan nye tu plak tersalah tafsir ingt kawan yg ad masalah tu dy mrah or ada msalah ngn dy..dahh timbul plak satu lg msalah pada hal xdak ap2 pun msalah atra dyowng..cma si yg pnya msalah n nk bersndri..silap nya cma dy xlayan kwan baik dy tapi boleh plak bergelak ketawan ngn owng lain..msti kecik hati kawn baik dy tu kan...**sebab  dy buat cm tu lau dah kwan lama msti nya la dapt thu dri raut wajah pun boleh agk kwn kita ada msalah..ko gelak la sekuat mana pun..tapi mata xboleh tipu**...

ada masa plak tiba2 rasa nak marah angin xda rbut xdak tup tup nk marah (Ak selalu cm tu) masa tu mula lan rasa cm nk jerit,tapi xleh kang owng kata gila plak kan..jlan penyelesainya aku gemgam tngan kuat2 sambil pjam mata...jerit dalam hati atau pun aku perlukan kertas n pen melukis ke menulis ke arr lantak asal aku boleh mnyonteng ngeeee ~hahaha bodoh kan~

bila btul2 dah marah..muka n  mula la  masam mncuka gila2..apa yg  ad kat tngan memang arr kn semua akan bertaburan..dah tu kutip balik plak lagi sengal....

haiyaa xdak kerja la ni emmm dah mls dah nak tlis..mcam bnyak lgi tp xpa laaa......aku ad krja nk buat hehehe msti la zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz 15 mnit sebelum zuhur hahaha bjet ja tu :P

paipai 

Friday, March 9, 2012

sedih sedih sedih

asalammualaikum...





oh tidaakkkk hari ni aku jadi doktor kjap..paembantu aku siti..aku buat operation untuk ank p***** aku haiii kesian kesian dy excdent pulak dah abis lebam sana lebam sni tu yang kena bedah tu...semua nya cadangan si siti...
haiyaa xpernah di buat owng..takut jugak aku pembedahan ni x berjaya...kan tuuuuuutttttttttttttttttttttt spe nk jawap...~sbar je la setiap yang hidup pasti aku mati~ amboiii

wah berpeluh2 aku time buat tu mne xnye 1st time buat bende n...operasi mengubat siti yang bt..mula aku nk bt tapi macm lagi mnyakit kan dy ja so siti yg baik hati ni yang ambik alih tgus aku tu..aku buat lpas smua luka2 dah diubati dah ltak minyak smua..aku plak ambik alih..ni yang aku lmah ni,nk jahit balik luka tu oh no!!!!!!!!!!! aku tidak sanggup tapi nk buat cam na demi keselamatan dy aku gagahi jua walaupun sebenarnya pilu mnyelubungi sanubari...terasa amat sebak melihat keadaan dy ketika itu...

dan AKHIRNYA aku menghembuskan nafas kali terakhir untuk jarum yang terakhir,dan menarik nafas yang baru apbila siap melakukan pembedahan ini...haaaa lega aku rasa semua nya macam berjalan dngan lancar..tapi keadaan dy agak stabil sekarang,setelah mendapat rehat yang ckup...HAPPY aku rasa skrang dy dh selamat :) 

hahaha Spangebob kecian kecian sedih aku tngok hahaha..ni smua sebab syed bsuh guna mesin aku pon ye kan je la.. last2 haa bek kau terbaiikkk....dah dua malam ak xtido ngn dy kecian dy jd ank terbuang hahaha...tu xcte agy spangebob aku daaaaa..... haaa xpe lah lain kali je lah...........



sesepa rasa nk buat pembedahan untuk ank patung dy boleh lah hubungi kami 255.255.255.0 servis 1st class nye...(lingkup la lau dapt kat aku)

ok tu je nk cte huhuh........

paipai ;)

this is my dream ^_^




asalammualaikum...

ini adalah impian ku :)..suatu hari nanti akan ku jejak kan kaki disini insyaallah..tempat n cntik sngat mase mula aku tngok pic n aku rase tertarik...mmg ramai owng cakap tmpat n cntik tapi ak xpernh terlintas nk cari pic suasana di kaabah..bila dah tngok mak aiii cntik nye lahh...


tengok lah suasana kat sni.dalam gambar pun dah cantik ni kan pula kat luar xdapt aku byang kan keindahan kat mekah... aku nk bawa mak N abah pergi kat cni...bayang kan kalau aku kat sini ngn family aku haii alangkah indah nya..~biar mimpi sampai kebintang kalau xsampai bintang sampai langit pon jadi lah kan~



cantik sngat kalau aku ada kat dalam gambar n skrang 
ya allah bahagia nya ^_^...kalau owng lain lau pas kwin msti nk perg honeymoon kan,tempat2 pilihan mst paris, london la mcm2 lagi lah..tapi aku nk pergi mekah..sebab owng islam je yang boleh pergi owng bukan islam xboleh..contoh kalau dyowng nak mengililingi dunia,dyowng boleh pergi mana2 sja dyowng suka tapi mekah xboleh jadi xlengkap lah pengembaraan dyowng tu...tapi tu hanya sekadar mimpi la kan bagi owng macam aku ni mane la dpt emmmm haha ^_^

 harap2 suatu hari nanti impian aku akan jadi kenyataan ^_^ ~_~

paipai 

Tuesday, March 6, 2012

mampu kah aku

asalammualaikum!!



bila aku duk sowng aku selalu fikir benda yang tak masuk akal..kali ni aku terfikir tentang kehidupan yang bakal aku lalui ni..kalau boleh memang nak yang best dan happy2 ja,tapi aku terfikir pada hakikat yang sebenar hidup ni tak selalu kita akan rasa happy ja mesti ada kesedihan dan suatu hari nanti aku akan lalui nya jugak walau macam mana pon...betul la kata orng hidup ni ibarat roda ia sentiasa berputar..kadang2 di atas dan kadang2 di bawah itu semua normal la kan

aku terfikir suatu hari nanti aku kena lalui satu siatuasi yang aku xnak lalui tapi walau macam mana aku buat perkara ni akan tetapi belaku juga iaitu aku akan kehilangan owng yang aku sayang tak kiralah siapa pun dy family atau sebalik nya..MAMPUKAH AKU melalui semua itu sendiri........................

YA ALLAH aku lihat bertapa sedih nya mereka2 yang kehilangan ayah dan ibu, pada usia mereka muda lagi mereka dah kehilangan kasih syang ibu bapa..tangisan mereka,kehampaan mereka dan kesedihan mereka buat aku rasa pilu..ya allah mampukah aku menghadapi ini nanti..bukan ku minta agar ini semua berlaku tetapi itu lah kenyataan nya...ma abah owng xsanggup untuk berpisah dengan ma abah,dan owng xmampu untuk hadapi semua ini walau pun owng tahu yang owng tak da kuasa untuk ubah ketentuan ilahi ...............

haisss ap yang aku merepek ni..selagi hidup ni msih ada dan walaupun esok dunia akan kiamat aku nk buat ma abah bahgia,aku nak  ma abh sentiasa tersenyum,aku tak nak mereka menangis kerana aku,dan aku taknak mereka sensaran kerana aku..

ma abah..selagi hayat ini dikandung badan owng janji owng takkan hampakan ma abh..owng akan buat sedAYA Upaya owng untuk  hanya untuk ma dan abah.... owng janji!!

ma owng rindu ma..tapi bila owng cl owng xtau nk ckap apa ngn ma..seronok tngok kawan2 cl ma dyorng ckap lama2,..tapi lau owng cl kjap ja kdng2 dua tiga minggu xcl pon emmmm,,,owng suka dngar crta kawn2 bila dyowng balik umah dyowang msti mnja2 ngn ma dyowng..pluk cium..owng teringi cm tu...tapi knp owng malu??? emmmmmmmmmmm
bila kat cni bru owng rasa bodah nya owng sebab xpluk dan cium ma puas2 dan kenapa owng nk malu untuk tu "mungkin sebab owng kakak"...........owng rindu ma sngat2......rinnnddddddddduuuuuuuuu sangatttt 

fatimah mat isa & mohd tahir arifin i love u so must <3

paipai



Friday, March 2, 2012

T_T

asalalmmualaikum...


semalam 1/3/2012 ak cuak gila sebab demam..memang dah tahu arr lau aku demam mmg mak je ak nk pnggil..lau kat poly ak nk pnggil spe??mak jgak mmg x arr arr kan...malm tu mmg allah j la yau persaan ak masa tu..punya la berdoa jngan demam teruk.. 

punya la xnk bg demam smpai ke esoknya..aku selimut pastu amik tuala ltak at kpla la..makn ubat..lau kat umah mmg x arr kan semua mak yang buat..kadang2 suke bila demam coz dapat layanan yang special haha...tapi lau kat sini ko jangan nak berangan la intan oitt...buat la semua tu sendiri...

aku tido awl kul 12.30 terjaga dengan latop xoff..fb duk on line je..haiyaaa..time tu masih pening agy sejuk gila siott bukan panas..dalam hati ni duk berdoa cepat la ok..eee esok ada kelas agy..lagi pon spa nk bawak aku p hospital ambik mc..dah arr ak xreti emmmm....nk cl mak tapi takut dy risau plak..
sabar ja la..baru aku tau perit nya duduk kat tempat orng....

emmm bila bngun pagi ja mcm dah ok cikit...pg pergi kelas xlarat gila..cm nk je tido..tapi ALHAMDULILAH bila tengahari dah ok dah xpening lagi :) so aku dah happy...

hahaha tu j pon nk tulis ^_^ paipai