Friday, March 30, 2012

di tirai kamar ^_^


malam yang sunyi di temani sang bayu dingin nya malam menusuk tubuh hingga ke mengigit tulang menulang ku..deraian hujan membasahi bumi muadzam,angin bertiup kencang, sesekali tirai kamar ku dihembus angin mencecah atap.tiba2 jantung ku tersentap dik pancaran kilat dan silih berganti dengan dentuman guruh di langin lalu selangkah ku berundur  kebelakang mencari2 tempat yang selamat :)

angin luar bertiup dingin masuk terus ke jendela memenuhi ruang kamar..dik kerana kamar ku tersegah indah nun di atas.. apbila dentuman guruh tidak lagi kedengaran kilat tidak lagi memancar aku majukn lankah ku selangkah demi selangkah kehadapan kembali ke posisi asal ku berdiri di jendela sambil berpeluk tubuh menikmati keindahan malam  ciptaan ALLAH swt dari sini..tapi mengapa aku disini tidak pernah bersyukur dengn kurnian dan nikmat yng diberi...

mataku kini tertumpu pada satu sudut,walaupun  ia tidak lah terlalu gah dibanding kan dengan binaan KLCC yang menjadi tumpuan ramai,..saat ini lampu nya telah dipadamkan,ia dibina betul2 bersebelahan dengan tasik dan berhadapan dengan cafe yg selalu mnjadi tempat para pelajar menjamu selera..tenang ku rasa ketika bola mata ini menatap tepat pada binaan pusat islam seperti ada sesuatu yang aku ingin sampaikan namun tak bisa ku gambarkan dengan kata2..

sehingga kini hujan yang lebat tadi hanya tinggal gerimis, langit kelihatan gelap tapi masih ada cahaya lampu2 jalan di poli muadzam mencantik kan suasana...dan kini baru ku sedar yang aku tidak boleh menilai sesuatu hanya dari kekurangan nya aku perlu lihat dari kelebihan yang ada pada nya..mungkin di sini tiada apa2 yng menarik yang boleh menarik minat orang datang ke sini tetapi aku lupa akan semua ciptaan ALLAH itu adalah indah dah...

biar pun ramai orang berkata-kata tempat ini dipenuhi orang asli dah hutan2 tapi aku bertuah sebab aku jauh dari kepesatan dunia pencemaran udara dan kesesakkan lalu lintas...dan aku bersyukur kerana saat ini aku masih bisa menghirup udara segar di bumi muadzam... :)





No comments: