Friday, July 27, 2012

jika aku????


kini aku mula sedar yang aku bukan nya gula untuk menjadi pemanis di ketika tawar

aku bukan nya serbuk perasa yng menjadi penyedap makan

aku bukannya cholat yang menjadi kegemaran ramai

aku bukan gula-gula yang menjadi penawar hati si anak kecil

aku bukan ais cream yang menjadi pennyejuk ketika panas...

....................

aku tidak sepenting matahari yang bersianar memberi cahaya  menerangi bumi ini.. 

aku tidak seindah bulan yang sering menjadi pujaan ramai...

aku tidak sesetia bintang2 yang sering menemani manusia ketika malam menjelang...

aku tidak setabah air sungai...yang terus mengalir memberi kehidupan kepada manusia...

aku tidak secantik bunga yang mampu menawan hati semua insan...

..................

jika aku adalah gula,aku akan terus hilang dikala aku menjadi pemanis......

jika aku perasa aku juga akan hilanh dikala aku digunakan......

jika aku cholat,aku akan cair dan hilang bersama rasa....

jika aku gula-gula,aku bisa menjdi perosak kpd si anak kecil......

jika aku ini ice crem pasti nya tdak akn kekal lama cair itu pasti...
..............

jikA aku matahari aku juga akan tengelam bila malam menjelang....

jika aku adalah bulan aku juga tidak akan bila malam beganti...

jika akau bintang setia akan pudar apabila awan hitam menyelubungi malam...

jika aku air,aku tidak mampu bersatu dengan laut.........

jika aku bunga,satu hari aku akan layu dan jatuh menyembah bumi..

......................

tidak kira siapa aku sekalipun aku pasti mempunyai kekurangan..untuk menjadi sempurnah aku harus saling lengkap melengkapi... 

 (งˆ▽ˆ)ง(งˆ▽ˆ)ง(งˆ▽ˆ)ง(งˆ▽ˆ)ง(งˆ▽ˆ)ง(งˆ▽ˆ)ง(งˆ▽ˆ)ง(งˆ▽ˆ)ง(งˆ▽ˆ)ง(งˆ▽ˆ)ง(งˆ▽ˆ)ง

kita tidak perlu untuk jadi orang lain dan tidak perlu takut akan dengan  bayang sendiri kerana setiap yang dicpta oleh ALLAH pasti ada kelebihan yang tersendri…Cuma bagaimana untuk kita cungkil kelebihan kita ia terpulang kepada kita…

Sunday, July 22, 2012

1dy puasa

asalammualaikum...





puasa 1st  tahun n haiyaa sngat mnyayat hati..uu buat cam terok........aku mmg suka buat knangan pun at PMS n haiss  sabaq ya la..sebelum nk puasa hari sabtu 21/7/2012 amboii bukan main excited nk posa,ajak ana chu siti p shur..ana N chu tau dah mmg mls nk trun...konon nya nk p shur ngn siti arr... jga2 perrr dah pgi sedih betul haisss sahur dlam mimpi ya la...

pas tu petang pulak kuar bandar ngn chU N wan..konon nya nk beli juadah kat bazar luar..xnk bli kat cafe poly..sekali nah ambikk ramai gila, nk jalan pun susah..time aku ngn chu nak beli makan nah ambiikk hujan turun membasahi bumi huh betul2 mnguji keimanan... mmg best gila habis lecun, Wan awai2 agy dh bli so dy jln dulu...
hari pun dah lwat mau xmau kena redah gak la hujan gerimis mengundang tu kan...

elok dah naik bas dengan basar dan lagi  menyejukkan tu...dy xmo jln plak dah...time tu dah kul 7 lbih..alaaa tension betul haiss yg sejuk2 tapi tiba2 bertukaq panass plak..mmg la kami suka buka posa ramai2 tapi bukan dalam bas pakcik oitt...

akhir nya kami berbuka kat cafe alhamdulillah selesai ibadah puasa kami untuk hari yang pertama..terima kasih noh pakcik atar kami balik poly..hehehe siann siti air dy lambat....xsempat nk felling xleh berbuka ngn family.....

:P huhuhu


semoga hari2 yang seterusnya berjalan ngn baikk :) solat lu jom 

Saturday, July 21, 2012

dah rammadhan ^_^

asalammualaikum,



Ramadhan di rindui dan di nanti,
Peluang emas tingkatkan diri,Saat terbaik bersihkan hati,Raih Taqwa, Jannah menanti..k acecece... duk xduk rammadhan kmbali lgi bulan suci bulan yang pnuh keberkatan..semoga rammadhan kali n lbih baik dari sebelum ni...


sayu ja malam sunyi sepi aku hanya dengr bunyi kipas berpusing kdang ada jgak suara2 student...tp kebanyakan student balik sambut puasa at rumah la kan.... hari pertama nak puasa.. xdak sapa2 cuma ada kawan n thun ke-2 aku puasa sowng...owng lain bleh ja sahur ngn famly nk buat cam na dah jauh...

haiss kan best sahur mak yang kejut kan dan  bukannya  alam fon..lau kat umah aikk liat ja aku nk bangun semua mak yang buat kan..pas makan nak tido kena merepek ngn abah..haiii terpaksa berjaga anak dara ap la aku n kan,..tapi kat sini kena bangun sendiri kalau xbangun berlapar la jawapnya aku dan xdak powng nak merepek at aku... :(

teringin nak macam dulu pas berbuka ja siap2 nk p terawih ngn adik aku..jalan kaki ja,jangan harap abah nak bagi nek motor...mimpi pon blum tentu boleh...terkedek2 la kitowng n berjalan prgi masjid ish3 ksian2..pergi plak buat 8 ja xabis pun pas tu main ja lbih,..tup tup kantoi ngn abah bertalu kena marah...ish sadis btul....

tapi sekarang dah jauh cam ni duduk at kamsis masjid dekat ja liat pulak nk pergi...haiss sabar ja la kan...pengalaman tu yang mendewasakan kita kan..lau aku xbljar kat sini sampai bila2 pun aku xboleh brdikari semua mak N abah yang nk kena tlg...tapiiiiii...hemmmm cam n la :/



♥ Selamat Menyambut Bulan Ramadhan ALMUBARAK  mak abah amy adam N syirah  

k tido jap g nak sahur plak baibai..sebab sedih punya pasai tulisaan pun lain :/


Wednesday, July 11, 2012

konon la...(kawan)

asalammualaikum...


rasa cam terpinggir pon ada tapi cam biasa buat tak tau ja...emmm kita selalu denagr cinta jarak jauh..tapi macam mana kalau persahabatan jarak jauh mesti ahhh lantak p kat dy arr banyak agy duk ada...ada ka kita nk call kawan kita selalu err macam xkan buat nya errr buat membazir ja call awek/pakwek lagi baik...dan bila on9 nak chat ka ngn kawan walaupun kita tau yang kita memang dah xselalu jumpa dy nmpak kat tepi chat box bt dek ja kan...dlm hati ala dah dy x antr chat pon at aku..pas tu lama2 hilang cam tu ja yang dulu nya rapat dah renggang.....

kadang cam terfikir persahabatan tu boleh kekal,serasi,saling memahami apabila kita dekat ngn dy ja ka...pas tu kena kuar bersama,lepak sama2,makan,minum,tidoqq...dan yang sewaktu dengan nya bila dah berjauhan dah xboleh??kalau difikir kan dri segi logy memang semua cam tu nya la..walaupun dah bertahun dy owng kawan..sekali berjauhan dengan secara automatiknya persahabatan jugak menjadi renggang....

abis tu cam na nak cari kawan sejati...xkan 24jm kita nak kawan kita ada ngn kita...cth la dy kna pindah p tmpat lain ka bljar tmpat lain ka kn...abis cam na dulu kata dy la kawan sejati sehidup semati la konon nya...tapi bila dy pindah dy dh xjd kawan sejati dy dah jd kawan lama...kannn lau owng tnya  "kita msti cakap dulu aku baik ngan dy arr" napa xcakap dy kawan baik aku....agak sengal itu err malas nk cakap buat pening kepala ja kan baik cau ja

~jika owng ingat kita,kita pun tak nak lupa kan dy,dan kalau owng tu lupa kan kita,emmm tu jugak la yang dy dapat~xperlu simpan benda yang tidak berguna..kalau nak simpan pun cuma sebagai kenangan yang pernah kita lalui dulu~