Friday, July 27, 2012

jika aku????


kini aku mula sedar yang aku bukan nya gula untuk menjadi pemanis di ketika tawar

aku bukan nya serbuk perasa yng menjadi penyedap makan

aku bukannya cholat yang menjadi kegemaran ramai

aku bukan gula-gula yang menjadi penawar hati si anak kecil

aku bukan ais cream yang menjadi pennyejuk ketika panas...

....................

aku tidak sepenting matahari yang bersianar memberi cahaya  menerangi bumi ini.. 

aku tidak seindah bulan yang sering menjadi pujaan ramai...

aku tidak sesetia bintang2 yang sering menemani manusia ketika malam menjelang...

aku tidak setabah air sungai...yang terus mengalir memberi kehidupan kepada manusia...

aku tidak secantik bunga yang mampu menawan hati semua insan...

..................

jika aku adalah gula,aku akan terus hilang dikala aku menjadi pemanis......

jika aku perasa aku juga akan hilanh dikala aku digunakan......

jika aku cholat,aku akan cair dan hilang bersama rasa....

jika aku gula-gula,aku bisa menjdi perosak kpd si anak kecil......

jika aku ini ice crem pasti nya tdak akn kekal lama cair itu pasti...
..............

jikA aku matahari aku juga akan tengelam bila malam menjelang....

jika aku adalah bulan aku juga tidak akan bila malam beganti...

jika akau bintang setia akan pudar apabila awan hitam menyelubungi malam...

jika aku air,aku tidak mampu bersatu dengan laut.........

jika aku bunga,satu hari aku akan layu dan jatuh menyembah bumi..

......................

tidak kira siapa aku sekalipun aku pasti mempunyai kekurangan..untuk menjadi sempurnah aku harus saling lengkap melengkapi... 

 (งˆ▽ˆ)ง(งˆ▽ˆ)ง(งˆ▽ˆ)ง(งˆ▽ˆ)ง(งˆ▽ˆ)ง(งˆ▽ˆ)ง(งˆ▽ˆ)ง(งˆ▽ˆ)ง(งˆ▽ˆ)ง(งˆ▽ˆ)ง(งˆ▽ˆ)ง

kita tidak perlu untuk jadi orang lain dan tidak perlu takut akan dengan  bayang sendiri kerana setiap yang dicpta oleh ALLAH pasti ada kelebihan yang tersendri…Cuma bagaimana untuk kita cungkil kelebihan kita ia terpulang kepada kita…

No comments: