Saturday, August 18, 2012

dh lupa ap boleh buat

asalammualaikum...

macam n baru kita tahu owang tu ingat kat kita atau tidak..owng yg aku kenal xsampai setahun lbih pun ingat birthday ak..tapi kamu lima thun kita kenal haiyaa emmm...kesiakan xpe la xperlu nak sedih sangat siapalah aku untuk diingati,aku ni ibarat kertas putih diwarnakan dengan putih..ada xdak sama saja kan...tapi kalau pandang betul2 putih tu pun ad penting nya xmacam aku di mata korang kan...btw is ok la...xyah nk sedih2 mybe dia bnyak benda nk ingt lagi penting dari aku... :)

hari ni 18/7/1993 bukan  hari lahir ak lah lah fb tu sja ja...yg fren xknal tu xpa lah yg kenal pon wish jgak huhu hampeh!! birthday ak dah pun berlalu...17/8/1993 huhu ap2 pun thank Q for wish ^_^

Wednesday, August 15, 2012

terima kasih :)

aku berbisik ketika sepi,aku menangis ketika sedih..kini aku gembira ketika kita bersama dan aku berharap aku tidak akan  menangis  ketika kita berpisah..."perrr"

hari ni hujan lebat sangat petir guruh selih berganti macam nak luruh jantung dibuat nya...hari juga buat aku tersenyum sebab "kawan2" sambut bday aku mmg awal sikit sebab esok aku dah nak balik "CUTI RAYA"...tapi serius masa sekolah dulu tak da pun cam ni..aku yang jemput kawan2 datang rumah dan mak yang beli semua benda tapi bila kat sini aku dapat banayk pengalaman yang baru :) ... 


wan , ana ,chu N siti terima kasih banyak2 korang adalah memory terindah buat aku sepanjang aku kat sini..ni kali kedua aku sambut kat sini BEST sangat...wahhh intan dah besar arr (heheh mmg besar pon) bak kata siti ini angka satu yang terakhir pastu n dah xdak satu dah....kira bernasib baik arr chu xmngeluarkan cadangan2 yang agak syereng macam tahun lepas...




sory :( aku main-main ja petang tadi selalu nya ampa tak percaya kali lain plak...cuak aku tngok wan ngn ana nak naik berlari2 aku p kat ana, kata nak makan sama2 .masa trun tu ana kata sejam dy tunggu rasa bersalah plak ingat mira N chu ada sekali rupa nya xda pun aku ajak aku plak xnak trun ,time tu cam sedih gak la kan....haisss xpernah tengok ana marah lagi lau marah macam mana la agak nya...wan plak errr lagi tak tau tapi macam menakutkan ja "wan majuk ngn ayu" ..ana wan chu jngan marah ekk :/ ..last2 chu datang jugak :) ...sory sangat2.... "sayang ampa"

terima kasih kerana menerangi kegelapan hidup ini,terima kasih kerana menceriakan suasana hidup ini,dan terima kasih kerana sudi menjadi sahabatku!!

Sunday, August 12, 2012

nak ke tak nak!!

asalammualaikum



sekali kita mula langkahan mustahil bagi kita untuk patah balik..mungkin boleh untuk berpatah balik tetapi terlalu banyak risiko yang harus kita tanggung...dan aku seorang takut untuk melangkah dan juga tidak sanggup untuk ambik risiko tu..teruk kan

kalau lah hidup ni semudah yang disangka tak la jadi macam n kan..tapi kalau hidup ni jadi begitu mudah tanpa ada sebarang dugaan baik jangan teruskan kehidupan sebab ia macam takdak makna..dugaan, mahu pun ujian datang sebagai satu pengajaran,pengajaran untuk kita terus cekal dalam menghadainya dan simpannya sebagai kenangan..kenangan tu la yang kadang-kadang buat kita tersenyum..kenangan itu juga kadang-kadang buat kita menangis...

kekecewaan tak datang selalu dia hadir apabila kita cuai bukan apa cuma nak uji kita supaya lebih berhati-hati..insyaallah disebalik kekecewaan ada kegembiraan yang bakal mengubat kekecewaan yang lalu cuma bergantung pada kita untuk mendapatkannya..

tapi kalau kita terlalu gembira jangan ingat ia akan beterusan,kerana kesedihan hanya menanti masa untuk dia hadir melengkapi dan mewarnai kehidupan kita...jadi "nak ke taknak", " bersedia atau tidak" kita harus  menerima kedatangannya kita tak mampu untuk menghalangnya,kita cuma mampu berusaha untuk menghadapinya...

~~kadang2 kita perlu menangis agar kita tahu bertapa bernilainya air mata n.
~~kadang2 kita kita perlu ketawa agar tahu hidup ni bukan hanya untuk bersedih
~~dan kita perlu tahu yang hidup ni menarik walaupun bnyak dugaan yang datang~~