Sunday, August 12, 2012

nak ke tak nak!!

asalammualaikum



sekali kita mula langkahan mustahil bagi kita untuk patah balik..mungkin boleh untuk berpatah balik tetapi terlalu banyak risiko yang harus kita tanggung...dan aku seorang takut untuk melangkah dan juga tidak sanggup untuk ambik risiko tu..teruk kan

kalau lah hidup ni semudah yang disangka tak la jadi macam n kan..tapi kalau hidup ni jadi begitu mudah tanpa ada sebarang dugaan baik jangan teruskan kehidupan sebab ia macam takdak makna..dugaan, mahu pun ujian datang sebagai satu pengajaran,pengajaran untuk kita terus cekal dalam menghadainya dan simpannya sebagai kenangan..kenangan tu la yang kadang-kadang buat kita tersenyum..kenangan itu juga kadang-kadang buat kita menangis...

kekecewaan tak datang selalu dia hadir apabila kita cuai bukan apa cuma nak uji kita supaya lebih berhati-hati..insyaallah disebalik kekecewaan ada kegembiraan yang bakal mengubat kekecewaan yang lalu cuma bergantung pada kita untuk mendapatkannya..

tapi kalau kita terlalu gembira jangan ingat ia akan beterusan,kerana kesedihan hanya menanti masa untuk dia hadir melengkapi dan mewarnai kehidupan kita...jadi "nak ke taknak", " bersedia atau tidak" kita harus  menerima kedatangannya kita tak mampu untuk menghalangnya,kita cuma mampu berusaha untuk menghadapinya...

~~kadang2 kita perlu menangis agar kita tahu bertapa bernilainya air mata n.
~~kadang2 kita kita perlu ketawa agar tahu hidup ni bukan hanya untuk bersedih
~~dan kita perlu tahu yang hidup ni menarik walaupun bnyak dugaan yang datang~~

No comments: