Monday, March 11, 2013

cita-cita dulu kini dan dot dot dot

Asalammualaikum.

Kalau cakap tentang cita-cita aku percaya semua orang ada cita-ciat ye dak,yang tak da tu mungkin atas sebab-sebab tertentu ja,tapi mesti ada punya lah tak sekarang masa dulu kan

Cita-cita aku emm kita cita pasai dulu masa kecik-kecik nak jadi polis sebab nya best tengok gerak khas coz tengok perempuan boleh berlawan tak takut ngan orang jahat serious gempak gila,tapi bila besar dah malas jadi polis coz xberapa tinggi dan cerita lam tv  tu tipu jaa yeekkk menyampah..dah besarkan.



~~gempak tak~~

Dah besar sikit aku nak jadi lowyer huhu sebabnya aku suka berbahas,aku nak selesaikan kes2 yang mencabar,dan aku nak beranikan diri berdepan dengan orang ramai tegakkan keadilan uhuuu “kuasa kebenaran” (cikgu papa), tapi bila fakir balik aku malas baca errrr nak seribu daya kalau xnak seribu dalih,sejuta pun aku bagi,lalala


~~should i be like this~~

Bila dah abis spm apa yang aku fakir??kejar cita-cita atau berjuang untuk hidup…#wow ayat err lantak la kan..sekarang susah nak dapat kerja aku mula terfikir aku nak jadi apa lepas ni,ting tong kuar satu lampu why not aku jadi seorang guru,keja dia senang mengajar pastu bila cuti sekolah kita pun cuti sebenarnya keja seorang guru bukan la semudah yang aku bayang kan ini bukan bermaksud aku dah pun jadi seorang guru sekarang,ni base on apa yang aku dengar aku lihat dan aku baca,..


kang aku kat depan bajet mengajar




diaorang baik punya tidur


So angan-angan nak jadi guru dah pun hilang emmmm kesiaannn,kini aku telah lanjutkan pelajaran ke IPT politeknik dalam jurusan technology maklumat (rangkaian) “yang semua orang tahu dan yang semua orang perlukan”, dunia tanpa sempadan semua memerlukan technology kan so ramai la graduate2 jurusan yang sama dengan aku.masa aku sem tiga aku terfakir kemana aku selepas habis belajar,aku nak kerja dalam office lah best sebab masuk kul 8 balik kul 5,pastu kerja mengadap laptop, duduk lak dalam air-con sejuk haa sapa yang tak nak kan kerja senang……..


best la sangat

Emmm senang la sangat bila sem 4 time aku LI angan-angan aku jadi kenyataan aku dapat kerja dalam office,aku dapat duduk lam bilik yang ada air-con bapak sejuknya,
Dan aku asik mengadap laptop sampai nak sakit otak ni…herr tengok staf2 lai pun bila masuk perjabat ja mengadap computer tiap-tiap hari buat benda yang sama dan aku dah hentikan angan-angan aku untuk kerja dalam perjabat..



Jadi kesimpulannya aku dah pun tak ada cita-cita yang aku ada Cuma harapan agak aku berjaya dapat diploma , kalau ada rezeki sampai ke PHD insyaallah kalau diizinkan dan dapat kerja yang elok untuk aku tak kira lah dimana sekalipun..sadis kan



#Kalau bab nak merapu memang serah kat ak..

dalam apa sekali pun kita kena ingat jika kita ka sesuatu kita kena berusaha untuk dapatkan nya jangan mudah putus asa macam aku haha tak ada benda yang senang dalam dunia ni….

No comments: