Sunday, May 26, 2013

3 hari perjalan (present time)!



Asalammualaikum

10.5.2013 Present report li hari yang ditunggu-tunggu untuk group aku under En anuar niat nak pergi pastu balik this is the plan bertolak 9.5.2013 malam sampai di kuantan pagi,pukul  9 pagi naik bas ke poli muadzam than present wooo selesai terus angkat kaki naik bas jam 3.15ptg ke muadzam dan lepak kejam balik ke sungai petani jam 8.45 malam ß wahhh Nampak tak jadual aku padat gila..



~pencarian bermula~


~~lepakinggg~~

                Kita ni kan manusia hanya mampu merancang dan bukan kita yang menentukan plan berjalan macam biasa "part last" yang aku sepatut nya beli tiket 8.45 malam nak dijadikan cerita, jadi pukul 8..bukan kalau lapan malam  beb ni lapan pagi..dah tentu-tentunya  bukan 10.5.2013 sebab dah lepas pun ini cerita 8 pagi 11.5.2013 “aku banyak bermain dengan tarik nak tahu kenapa baca sampai habis >< “ so nostalgia yang agak menyemakkan jiwa pun bermula dari petang sampai ke pagi esok aku chu dan ana tak habis-habis dapat masalah bukan masalah kut "dugaan" ja ni hahaha Yang dah tentu-tentu dugaan yang kami ada tempat tidur..nak tidur kat mana weiii sementara nak menanti sang suria menjelang??terpaksa la kami jadi musafir mencari surau,surau yang ada tu cuak jugak takut kunci toilet jangan Tanya la sah-sah dah kunci..aku malas nak fikir hari tu memang meroyan habis lah dah xtau nak buat apa dengan stress report kena buat lain errrr menyampah.





~~last-last ini ja yang ada~~

                Sorang demi sorang beransur, mula dengan mira and THE GENG bas 8.45 ke utara dan "disusuli" (xleh blah)! wan  forever alone hehehe bukan la dia balik sorang2 kul 10.45 malam..hemmm tinggal la aku,chu,ana,raja,aida dan ami bas raja dan aida kul 11 amy plak kul 12 tapi sadih betul nasib si raja ngn aida bas rosak tiga kali ulang alik bas tak jugak sampai-sampai,salam pun dah berkali2 orang nya tak jugak berganjak..tapi last2 bas depa sampai jugak jangan risau depa tak join kami bermusafir pun..

                Semua dah blah kami pun nak angkat kaki la kemana yang telah ditakdirkan untuk kami bermalam,rupanya bukan kami ja yang diduga sebegini rupa hohoho ada lagi yang senasip tapi dia lelaki apa ada kisah lepak kat mana pun tak dak orang nak kacau nye..perempuan jangan cerita la kan.hohoho kami beruntung sebab surau tak kunci da ana bernasib malang sebab "TOILET" kunci dia tu kejap-kejap pergi tandas herrr sadis betul.

                Hari pun dah lewat surau tu kami je la yang bermaharajalela dalam tu siap kunci lagi ye la kalau tak kunci menempah maut namanya tu,aku awal-awal lagi dah kelaut yang chu ngn ana buat drama tengah-tengah  malam mengibas kembali nostalgia lama-lama sampai kul 3 kut, aku dengar sikit-sikit ja dah penat sangat orang bising cam mana pun aku dah tak kisah.

                Uhuu kul 8.45 bertolak ke kl kamu duk seat depan kut Nampak abis semua benda nak tidur pun tak senang, pakcik tu bawak bas terbaikk gila seriously aku puji tapi kadang-kadang aku plak yang rasa nak tekan brek mengejut siot..dalam bas ada keluarga dari luar tapi islam la herrr buas gila kut duk tngkap gambaq la bagai kang aku masuk sekali kang jangan Tanya kenapa,lantak la kan dah la orang tu duduk sebelah chu plak tu tahan la ye badan dy dah la besar tersepit ja aku tengok si chu tu..








sampai KL kul 11.30 cam tu pas tu pergi beli tiket macam biasa la suasana kalau kat station bas cam nak adik sana,adik sini!! nak tnya la, nak itu lah,nak ini lah!!..aku macam nak  ja bagi kasut orang dah la tengah panas depa asik nak menyebok,bukan tiket ja nak makan pun susah terkija2 memanggil tension aku last terpergi kat kedai bapok xpa la rezeki dia yang tak leh blah chu pnggil dia kakak ooooo panggil abang sentap 44 hari plak lepak kejap tiket kul 3 lambat lagi, sempat la meraban kat sana kejap,yang tak leh blah time nak balik ada plak pakcik tua gatal tak sedar kubur dah kata mari rumah kata pergi ada hati nak mengedik lagi errrr meluat gila aku tengok muka jangan cakap arr sehudusss yang mungkin aku buat..tapi still takut gak kang dia buat apa2 kang hammbikkk  kau apa pun tak boleh…


~~buat aku angin ja~


dah naik bas aku ingat semua nya dah selesai bajet sampai lam kul 7 cam tu tapi dapat plak pakcik bas yang berhemah gila bawak bas slow macam siput dah la tu dia sembang fon xhenti2 sampai sungai petani tak abis2 lagi, bercakap "6jam" kut, dah lebih 20ribu patah perkataan agak kalau perempuan bercakap dia xabis cakap “hangit” kalau usup selalu cakap “kita bako je” dia xbako pun dah hangit dah,dia yang hangit dia tahu dah la buka lgu tah apa2 pas tu duk menyanyi dia sedar ke tak yang suara dia tu lebih aman kalau xdi keluarkan..aku sampai terfikir dia tu pelarian dari wad gila lah apa lah..dalam hati berdoa la jugak mintak2 la bukan walau pun aku just cakap ja mana tau betul2 ka kan..selalu aku naik bas tido kali ni aku ngn ana tak tidur sampai la ke sungai petani ana penang je la..

ye Alhamdulillah aku sampai pun ke tempat yang nak dituju,tapi time tunggu abah datang ambik pun boleh pulak aku tersilap kereta aku ingat abah rupanya tokwan mana la kat dalam tu takut punya pasal kereta abah pun aku tak cam coz ada mamat kat bas stand tu duduk dekat sngat ngn aku pas tu usya2 memang panas ja la kalau aku tunggu lagi baik aku cabut kan…


pasal tarikh sebenar nya saja la nak bagi tau perjalanan aku dari Pahang ke sungai petani 3 hari kut pergi London pun tak macam tu tapi nice la ada jugak pengalaman yang nak di ceritakan nanti bila dah abis belajar pengalaman cam ni la yang akan buat aku ketawa kan walau pun time tu pahit tapi suatu hari nanti akan jadi paling manis ye dakk sooo dah habis cerita aku daripada plan yang simple dah menjadi plak z++ apa-apa pun masa aku update blog ni report aku dah pun  siap dibaiki dan aku dah pun "post" >< Alhamdulillah harap aku akan lulus dengan cemerlang wish me luck guysssss :D!!













1 comment:

MyDoLce.aMyra said...

terbaek.. perjalanan tak dapat dilupakan...