Wednesday, January 8, 2014

Jika Aku



Ya Allah
jika aku jatuh cinta ,
cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cinta nya padaMu,
agar bertambah kekuatanku untuk mencintaimu..

Ya Muhaimin..
 jika aku jatuh hati…
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatibya tertaut padaMu,
agar tidak  terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu…
Ya Rabbana..
jika aku jatuh hati,jagalah hatiku padanya
agar tidak berpaling daripada hatimu..

                                                 Ya Rabbul Izati..
 jika aku rindu…
rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu…

Ya Allah
jika aku menikmati cinta kekasihMu
janganlah kenikmatan itu melebih indahnya
bermunajat di sepertiga malam terakhirMu..

Ya Allah..
 jika aku jatuh hati pada kekasihMu..
jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam..
perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu…

Ya Allah
jika kau halalkan aku merindui kekasihmu
jangan biarkan aku melampaui batas hingga melupakan aku pada
cinta hakiki dan rindu abadi hanya padaMu
Amin…

No comments: