Saturday, March 1, 2014

Hanya Dengan Izin Allah


Asalamualaikum..

Kita merancang tapi bukan kuasa kita untuk menentukan Rancangan akan terlaksanan hanya dengan izin-NYA,masa SPM dulu aku sekadar nak dapat A untuk apa?? Sebab nak mama dan abah bangga !! tu ja yup tu ja bila dah dapat result baru fikir nak buat apa seterusnya dan  masa mula-mula masuk poli  aku langsung xdak perancangan sekadar nak sambung belajar tapi untuk apa??err xtahu… tapi sekarang aku dah ada tujuan kenapa aku kat sini dan kenapa aku perlu sambung pelajaran sebab aku dah mula merancang untuk masa depan aku, sapa yang nak ada rintangan dalam hidup semua orang nak perjalanan yang sempurna  tapi tu mustahil bagi kita yang bergelar manusia..orang yang tak dak masalah pun rasa tu satu masa (memang orang tu bermasalah,tak dak masalah nak cari masalah #bangang)ok!  sebab masalah yang membuatkan kehidupan ni menarik..zzzzzzz

“Plan” habis sem 6 dapat diploma wauu macam senang.

 “6 sem”  3 tahun pejam celik,pejam celik dah 3 tahun,tapi sementara nak tunggu 3 tahun tu macam2 boleh jadi tak semudah yang kita fikir kan…kemungkinan untuk repeat sem huh mintak dijauh kan aku ingat bila fail ja kena repeat tapi aku lupa faktor2 lain yang membolehkan seseorang tu repeat..

Setiap sem  dah mula rapat dengan orang baru aku dengan chu dan ana masih ada,sem dua mula rapat siti dan syed,sem 3 baru kenal mira sema 4 LI punya cerita + yat!! sem 5 ada “ana chu mira siti syed mona syasya faz “ knpa ada mona dan syasya sebab chu satu bilik ngn dyorang..faz plak sebab satu block ..Dulu  berenam “wan ami chu iffah ana aku”,  pas tu tinggal 5,iffa pindah!! wan dan ami err biasa la!! sem 6 ada chu,siti,syed,ayu,nisa,faz yang lain so2 je la |anaaa |.....

memang xduga benda ni boleh jadi Cuma tinggal satu sem ja lagi  ana patah kaki macam xpercaya kan.dugaan untuk dia dua kali perkara yang sama terjadi “semoga ana dapat hadapinya dengan tenang”…rancang nak abis sama2 pastu convo sama2 semuanya dah berubah final project pun dah tinggal 2 orang!!

Dia yang suka memaksa,dia yang suka buat aku tension kami  mesti nak berbahas kalau ada kerja ja la, pastu masing-masing diam,kesian siti jadi pentaraan taraaa then  baik balik cam tu ja tapi tak pernah kerja group kami xsiap mesti siap on time dan dia xkan pernah biar kamibuat  kerja tu macam tu ja mesti ada pembahagian tugas..siap tanya lagi “aku dah siap nak group ngn aku tak” “haa yup” mmg ada orang macam ni… macam biasa lah bila orang tu tak dak baru kita terfikir pasal dia,baru kita tahu kita beruntung mengenali dia..ada hikmah disebalik yang terjadi pengenalan yang singkat 3tahun “it enough to know each other”.
Sebaik baik rancangan,ia rancangan daripada-NYA yang satu J  we always know than.ana where ever you stay you have know every single moment with you we will keep in aut memory we never forget you…you are always in <3


No comments: