Friday, May 2, 2014

selangkah lebih jauh

asalammualaikum..

Dalam meniti jurang kehidupan diri ini seakan terawang-awangan diatas kayangan,pencinta dunia hari ini dan juga detik ini berlumba-lumba meraih kasih yang tidak berkekalan alangkah indahnya jika aku dapat menukar persepsi si pencinta dunia ini agar mereka tahu yang itu cuma sementara..kadang kala aku juga leka ingin aku merentasi masa,ingin aku menembusi benteng kedukaan,ingin aku mencari sinar tanpa melalui kegelapan...mudahnya nafsu mengabil alih akal menjadi pengatur segalanya,sedangkan iman hanya menanti apakah mungkin penantiannya hanya menjadi pemerhati?..

Terlalu banyak yang perlu diperbaiki bukan hanya diri tetapi hati menjadi penghulu untuk segalanya...mungkin sukar untuk mengorak langkah kesesuatu tahap yang boleh dikatakan baik, biarlah  belum cukup sempurna tetapi cukuplah sekadar permulaan itu lebih baik daripada tidak memelakukan apa-apa...

"selangkah aku memulakan perjalanan dan makin jauh aku tinggalkan kenangan makin dekat destinasi yang aku impikan" jadi tidak perlu takut untuk melangkah,tidak perlu taku untuk berubah segalanya ada pada diri sendiri yang penting dengan satu tujuan satu matlamat.." jadi lebih baik di jalan yang benar kerana pencipta yang satu" bukan kerana maknusia :)


No comments: