Wednesday, January 14, 2015

KENAPA AKU??

ASALAMUALAIKUM..
tadi masa rehat aku lepak kat wakaf sambil membelek2 hanphone ada sorng budak ni datang siap senyum lagi aku pun senyum la balik senyum kan sedekah dan aku teruskan main handphone....tiba-tiba dia bersuara akak buat apa kat sini cikgu ka?? terpinga xtau nak jawap apa "xlah FT!"
aku xtau dia tahu ka x FT tu apa kisah pulak aku, sambung tengok handphone.. 
akak best ka main twitter tu kak?
hah?? buat2 xdengar
best ka main tu??
kau usya apa aku buat dik!! ish budak ni...heee aku xcakap cam tu aku senyum ja...
aku rasa dia anak cikgu kat sini kut tengah tunggu mak dia ka apa malas nak tanya
dia ni banyak cakap sejam,aku rasa macam 3hari duduk dengan dia,banyak betul dia tanya salah satunya dia tanya aku pasal akaun mohon clash..hais budak ni macam kenal ja  nak tanya banyak-banyak
soalan yang diajukan kepada aku, siapa Mohon Clash kak ni adakah lelaki, perempuan ,melayu ,india, atau pun lain2 agama dan apa masalah beliau dengan hijabster ?? bukan sahaja hijabster malah dengan semua lelaki , perempuan ,masyarakat ,kerajan badan NGO dan lain2 lagi..#HAT LEBIH2 TU AKU TAMBAH
 "aku pun cepat2 cari pasal mohon clash tapi dengan muka cool bajet tahu semua benda,sebenarnya aku tak tau pun ...

lalu aku pun menyuarakan berpendapat aku walaupun pada mulanya aku malas nak layan  so ianya berbunyi bengini "ayat macam skema jawapan tahun 6"
beliau ni mungkin seorang pengkritik bebas yang suka mengkaji isu2 semasa dan terus memberi pendapat dan pandangan  yang kadang2 agak mengjengkelkan sesetengah pihak,"aku tak rasa dia ambik kisah"

twett xfikir dulu kan..
akak tak fikir sebelum beliau twett ,beliau fikir dahulu tentang perasaan pembaca sebab nya kalau dia fikir dulu perkara yang bakal beliau twett itu akan jadi "positif" sepeti kata-kata semangat dan sebagainya maka xhot la twitt belia nanti..
 (dan xkan hang nak tanya aku pasai dia)

dia ni berani kan kak! bla bla bla aku pun xingat apa yang dia merepek
tu soalan ka stastement dik...
akak rasa tak!! dan akak yakin tak!! sebab semua identiti beliau dirasiakan biasalah media sosial kan suka hati lah nak buat apa pun,dia yang bayar bil2 tak pinjam duit kerajaan pun...tapi kalau dia pinjam pun bukan masalah kita..."agak2 dia daftar br1m tak emmm hew hew"....

perlukah adanya orang macam ni??
mana aku tau..perlu la kut sebab tu wujud akaun dia
kebaikan akaun mohon clash
emm kebaikan ye...ada la kut
setiap twett2 dia akan menimbulkan controvesi!! "la sangat" 
so banyak orang yang membaca tak puas hati, ada yang menyokong dan sebagainya jadi disitu kita boleh buat rujukan (sebenarnya time tu aku pun tak tahu apa yang aku cakap)
  
keburukan??
(budak ni apa kes esok aku tak mau lepak kat sini dah)
keburukan dia satu ja #mengata 
tapi kalau dia xmengata, orang tak sedaq kak 
emmm (dah tu yang hang duk tanya aku ni pasai apa)

1.jangan percaya bulat2 kaji dahulu...
2.tak perlu ambil kisah apa yang dia twett sebab yang twett tu pun manusia jugak (errr manusia la kut)
soalan last daripada adik peramah gila
akak tak marah ka dia twett psal hijabster??
hais akak baru hari ni on twitter xdak masa nak baca twett2 dia
nasihat akak (-_-)!! xpayah nak ambik kisah sangat la dik oi yang penting kita tahu apa yang kita buat...
dia twett macam tu sebab dia berpengalaman la kut...
kalau rasa sakit hati tak puas hati , unfollow ja xdak guna pun kalau nak dibahaskan xdapat apa buang masa buang qota internet ja....bla bla bla majulah sukan untuk negara  haha yang tu aku tak cakap aku pun blah sebab time rehat dah habis...

 

GAMBAR HIASA

#akak pun akak la sedar diri dah tua

No comments: